Doen grote organisaties in de thuiszorg het goed?

Is een kleinschalige thuiszorg beter over het algemeen dan een grote organisatie of kan zo'n kleine organisatie niet efficient werken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb al jaren thuiszorg. Op dit moment ben ik ook weer bezig met de verlenging ervan. Mijn ervaring is dat grotere organisaties veel loger en dus trager werken. Het gaat allemaal over veel meer schijven en zijn derhalve weinig flexibel. Mijn voorkeur gaat inmiddels uit naar kleinere thuiszorg organisaties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ook ik ben al jaren afhankelijk van thuiszorg (huishoudelijk)
Mijn ervaring is dat het niet uit maakt of er het een grote of kleine organisaties is. Als je zelf weet wat je wil of niet wil kom je een heel end. Ik heb vervanging voor mijn huidige hulp gehad en ze stuurde iemand die én niet goed Hollands kon spreken, vier truien aan had en twee lange broeken. Nog net geen sigaret in de mond. Ik heb de thuis zorg op gebeld en gezegt dat ik geen inval hulp meer wilde. Dan krijgen zij ook niets betaald maar dan letten ze er in het vervolg wel op wie ze sturen. Het moeten wel mensen zijn waar het mee klikt. Ik ga er vanuit dat iedereen die ze sturen te vertrouwen is, dat is geen punt, maar een halve zwerver kan ik niet aan mijn spullen laten komen.
Vanaf die tijd krijg ik een nette inval hulp.
Ook vind ik het schandalig dat de thuiszorg 23 euro per uur ontvangt voor de bemiddeling en de h.h. hulp ruim 8 euro per uur.
Ben ik hard? Jammer, ik heb in die jaren geleerd voor me zelf op te komen.