Hebben muggen hersenen?

Als je naar Indonesie gaat moet je voor het ene deel wel, en het andere deel geen malariatabletten slikken.
Als je nu net op die grens zit...dan weet die mug dat toch niet!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Haha, je maakt een denkfoutje.
In het ene gebied komt de MALARIAMUG voor, in een ander gebied andere muggen, die geen malaria kunnen overbrengen.
Voor het eerste gebied moet je beschermd zijn, voor het tweede niet.
Het gaat dus om verschillende soorten muggen.
En dat heeft dus niks met het karakter of intelligentie van de muggen te maken.
Muggen hebben hersenen, maar die zijn dienen slechts voor de primaire en instinctieve 'levensbeoeften'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een mug trekt zich niets aan van onze kunstmatige grenzen. Hij trekt zich des te meer aan, daarentegen, van de natuurlijke grenzen in zijn leefgebied. Voorbij die grenzen zal de populatie niet levensvatbaar zijn - anders waren ze ook daar wel geweest.

Als je in een gebied zit waar malariamuggen niet leven of komen, hoef je dus ook geen rekening te houden met deze muggen.