Hoe kom je af van positieve overdracht?

Hey ik heb heel erg last van positieve overdrachtgevoelens. Weet iemand hoe je hier vanaf kan komen? Sowieso geeft het me opluchting dat ik nu eindelijk weet waar ik last ven heb/waar het vandaan komt. Maar nu moet ik ook weten hoe ik het aanpak. En is het misschien verstandig als ik dit aan mijn psycholoog vertel (wat ik wel heel eng vind, want ik schaam me er heel erg voor. Maar de overdrachtgevoelens heb ik niet voor haar.. maar zij zou me er misschien mee kunnen helpen?). Zou zij het fenomeen overdracht gevoelens wel begrijpen/kennen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Overdracht ontstaat wanneer onverwerkte gevoelens, wensen, behoeften en onverwerkte frustraties, die thuishoren in een eerdere (opvoedings-) relatie, geprojecteerd worden naar een ander persoon. Je kunt er vanaf komen door je niet te focussen op jouw ‘ideale persoon’, maar stil te staan bij deze frustraties. En te beseffen dat ook de ideale persoon niet kan bieden wat je vroeger zo nodig hebt gehad. Dat is een pijnlijk proces… Natuurlijk moet je dit met je psycholoog bespreken, daar heb je haar juist voor. Elke psycholoog kent het begrip overdracht, dus ze zal je zeker begrijpen. Sterkte en succes!

Bronnen:
https://www.proud2bme.nl/de_psychologie_va...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100