2 keer de pil vergeten, en nu ongesteld.. wat nu?

ik ben net met de pil begonnen (heb 1 strip afgemaakt) en ik ben vorige week maandag met de nieuwe strip begonnen. Maar ik kwam er vanochtend achter dat ik de pil zaterdag & zondag vergeten ben! ik heb toen gelijk de pil van zondag genomen. Maar nu ben ik ongesteld geworden terwijl ik nog 2 weken vd strip moet! ik heb nog geen vriend, dus dat is het probleem niet. Ik wil alleen weten of ik de strip nu af moet maken of weggooien en volgende week met een andere beginnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
49.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk er aan doorslikken is niet goed voor je lichaam!
Af en toe een maandje moet kunnen, maar doe het niet te vaak ( ongeacht wat een dokter zegt)
Je kan er door lastiger zwanger worden, wanneer je daaraan toe bent...

Antwoorden (3)

Kijk eens in de bijsluiter. Daarin staat precies wat je moet doen mocht je hem een keer (of in dit geval twee keer) vergeten zijn in te nemen. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik ben dus drie dagne de pil vergeten en heb licht bloedverlies want ben 2 week geleden ongesteld geweest en ben ook net aan de pil begonnen komy het daardoor? Of moet ik me zorgen maken
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Lees de antwoorden hier eens goed, bijsluiter lezen bv. Als jij een ander probleem hebt, Anoniem114, stel beter zelf een vraag. Nu doe je dat in een reactie bij een hele oude vraag van iemand anders.
Ook als je twee pillen hebt vergeten, hoeft dit niet erg te zijn als je het op tijd merkt: Zolang je beide pillen alsnog inneemt binnen twaalf uur na vaste het tijdstip waarop je de tweede pil had moeten slikken, ben je tegen zwangerschap beschermd. Als je twee pillen hebt vergeten en dit te laat merkt, namelijk meer dan twaalf uur nadat je de tweede pil had moeten nemen, dan is de werking niet betrouwbaar. Wat je dan moet doen hangt af van de week waarin je de pillen hebt vergeten.

Twee (of meer) pillen vergetenin deeerste weekvan de pilstrip: Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Heb je in de afgelopen drie dagen (72 uur) onbeschermde seks gehad? Neem dan ook de morning-afterpil om zwangerschap te voorkomen. Neem de volgendeanticonceptiepil weer op het normale tijdstip en maak de pilstrip af. Gebruik de eerste zeven dagen een aanvullend voorbehoedmiddel (condoom) als je wilt vrijen. Dan ben je weer tegen zwangerschap beschermd. Heb je onbeschermde seks gehad in de afgelopen zes dagen en ben je te laat voor de morning-afterpil? Dan kun je eventueel een spiraaltje laten plaatsen om een zwangerschap alsnog te voorkomen. Bel dan naar de praktijk om te overleggen of dat nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je zo snel ongesteld wordt wil zeggen dat je wel goed reageerd op de pil..
Kijk in de bijsluiter, daarin staat precies beschreven wat je moet doen. Maar het is ook handig om zo spoedig mogelijk naar de huisarts te gaan. Als je de pil een dag of meerdere dagen niet inneemt is het niet meer betrouwbaar als voorbehoeds middel. Als je aan het menstrueren bent kan je het beste een weekje blijven wachten zoals je normaal ook doet in de tussen stop week. De pil is dan na de volgende menstruatie weer de innestelling tegen. Het is dan weer betrouwbaar. Maar het kan je niet beschremen tegen soa's. Een paar tips Om te zorgen dat je elke dag de pil in meent: ik zet de avond van tevoren het liefst mijn spullen klaar, dus ik leg ook al vast het stripje op tafel en voor de zekerheid heb ik Een briefje op de koelkast (daar pak ik die ochtend mijn brood uit) op ooghoogte hangen daar staat op geschreven, de pil! Zo word ik er aan herinnert. En neem de pil in met een glas water. Het glas moet dan wel helemaal opgedronken zijn, zo weet ik honderd procent zeker dat ik het niet vergeten ben in te nemen. Ik hoop dat af wat aan die tips hebt. En maak voor de zekerheid een afspraak bij je huisarts. Hij zij zal je verder informatie geven en dan weet je wat je moet doen als zo een ongelukje in herhaling valt. Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
Na de pauze week kan je aan een nieuwe strip beginnen. Want dit is voor je lichaam eigelijk de pauze week. Gooi het oude stripje weg om verwarring te voorkomen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Waarom is dit voor je lichaam een pauze week?De pil is eigelijk een hormonen regelaar. Het houd niet alleen maar innesteling tegen. Je bent altijd regelmatig, altijd weet je wanneer je gaat menstrueren, zo kom je nooit voor hormonale-verassingen te staan! Als je de pil langer dan 48 uur niet slikt worden er hormonen aangemaakt om worden die zorgen dat je gaat menstreren.