Kans op zwangerschap?

Beste,

Mijn vriendin belde mij daarnet helemaal overstuur.
Ze is 14 jaar en heeft seks gehad met haar vriendje,
ze neemt de pil maar daarnet realiseerde ze zich dat
ze deze ochtend heeft gebraakt nadat ze de pil had genomen.

Ze is erg in paniek en verondersteld dat deze nu niet meer
gaat werken..
Ook ik weet het antwoord niet op haar vraag.

Misschien kunnen jullie ons hier wel op antwoorden?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ja, ze heeft kans op zwangerschap. Voor de zekerheid de morning-afterpil nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze nu een nieuwe pil neemt uit een andere strip, is er waarschijnlijk niets aan de hand, moet ze die wel binnen houden natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft ze de pil genomen en vlak daarna gebraakt? Dan kan ze beter naar de apotheek gaan voor de morning afterpil (ze kan zich daar laten adviseren), en de rest van de 'maand) (de resterende tijd van de pilstrip) condooms gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je na het braken een nieuwe pil uit een andere strip pakt is er niks aan de hand. Dit staat in de gebruiksaanwijzing van de pil meestal goed aangegeven en anders even naar de dokter bellen om te kijken wat hij/zij de beste oplossing vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal 100% veilig is de pil toch niet, dus een zwangerschap is nooit helemaal uit te sluiten met pil gebruik. Ook al slik je m nog zo trouw.In dit geval heeft ze m weer uit gebraakt dus de kans dat ze nu zwanger is ,is echt wel aanwezig ja. Sommige mensen die zeggen dat het onzin is omdat de pil zn uit werk tijd nodig heeft en andere betwisten dat weer. Ga er maar gewoon van uit dat ze wel kans heeft om zwanger te zijn nu, maar dat ze het niet perse hoeft te zijn! Omdat ze dan ook nog eens toevallig haar eisprong moet hebben. En ook niet iedere vrijpartij waar in je juist zwanger wilt worden ,lukt. Kans is dus groter dat ze het niet is ,dan dat ze het wel is.Maar de kans is wel degelijk aanwezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wel? :

- omdat ze gebraakt heeft na de pil innemen
- omdat ze daarná seks gehad heeft (onveilig neem ik aan)
- omdat de kans dat ze uberhaupt zwanger kon worden aanwezig was (zelfs als je de pil gebruikt EN een condoom, is de kans aanwezig, superminiklein maar kan wel. Natuurlijk moet er wel iets met de condoom gebeurt zijn, afgegleden of stuk etc.)

Waarom niet? :

- omdat ze misschien niet eens een eisprong had
- ze nu de morning-afterpil nog kan halen
- ze het misschien wel met condoom hadden gedaan, maar dat wordt niet verteld
- dat ze gewoon helemaal niet zwanger kan worden, omdat ze onvruchtbaar is (klinkt heel stom, maar je moet overal op voorbereid zijn. Dit is natuurlijk ook weer zo´n apart 1% kans antwoord geval)

De kans blijft aanwezig, en is in dit geval groter (even vanuitgaand dat ze geen condoom gebruikten) Dus!! hop hop hop! naar de apotheek, daar weten ze het uiteindelijk het beste, vraag daar maar of je de morningafterpil kan krijgen, en om jezelf gerust te stellen ook hoe groot de kans is/was.

Veel succes, en laat dit een les zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hop hop hop