Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom liegt iedereen of is het politiek?

Het lijkt wel of er steeds minder mensen betrouwbaar zijn.
Liegen is niet helemaal de waarheid zeggen en sommigen zeggen dat is politiek....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
805

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In mijn geval zou het zijn vanwege faalangst. Je eigen beter willen voordoen dan je kunt zijn, alleen om het feit dat je niet wil onderdoen voor anderen. Eigenlijk behoorlijk belachelijk, maar t is wel zo, beetje automatisme en dat zie ik bij velen. Ik probeer zo vaak mogelijk me bewust te zijn van wat ik zeg en of ik daar ook daadwerkelijk achter sta...
Volgens mij is het het hedendaagse leefniveau waar iedereen aan wil voldoen.
En wat politiek betreft, je kunt dingen op vele manieren bekijken en oplossen, door verschillende mensen en manieren aan te horen, maar luisteren is een ambacht...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien twijfelen steeds meer aan dé waarheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarheid is onderdeel van preceptie. En door de hoeveelheid vrijelijk beschikbare informatie op internet is iedereeen steeds beter de gesproken zinnen naar waarheid te schatten & te interpreteren. Dus valt het meer op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De waarheid vertellen is soms moeilijk, omdat de waarheid vaak te hard is. Daarom lijkt het soms eenvoudiger om te liegen. Welke vorm van liegen je ook gebruikt, het brengt je altijd in een negatief spiraal, waar je maar moeilijk uit kunt komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding