waarom zou je een lagere spf factor nemen?

Je hebt dus verschillende factoren 6-10-30-50, iedereen weet dat 50 het beste beschermd, waarom zou je dan een lagere factor kopen? (stel de prijs van 6 en 50 is hetzelfde) ik denk dat ik max 30 nodig heb, maar hey als 50 toch beter is neem ik 50. Dus het heeft nadelen wat zijn deze?

4 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

De nadelen:
-prijs (waarom veel uitgeven als het goedkoper kan)
-moeilijk aan te brengen/uit te smeren (factor 50 is vaak dikker)
-je kleurt helemaal niet meer bij, wat zeker voor mensen die type II-III Fitzpatrick schaal zijn, een nadeel is. dan is het voordelig om juist wel wat te kleuren, omdat je dan ook zonder zonebrand beschermd bent tegen de zon. Je maakt dan ook helemaal geen vitamine D meer aan.
tinus1969