ik menstrueer maar 2 dagen en heel weinig. Is dit normaal?

Ik ben 16 en ik menstrueer ongeveer om de 21 dagen en maar voor 1 tot 2 dagen. Ook heb ik heel weinig bloedverlies.

4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Wees er maar blij om. Toen ik 16 was menstrueerde ik om de 5 weken en dan een week lang, waarvan de eerste drie dagen behoorlijk zwaar.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat is normaal?
Elk vrouwenlichaam is zo anders.
Indien je laat begonnen bent met menstrueren, kan het nog veranderen.
Indien je al jaren menstrueert op deze manier, hoort het bij jou.
Maar meis, als je je ongerust maakt, gewoon naar de huisarts gaan. Als je je ongerust maakt om een oor, knie of wat dan ook maak je ook een afspraak. Een baarmoeder is net zo normaal.

Antwoorden (1)

Dat is niet zorgwekkend. De menstruatie is bij iedere vrouw anders. Een gemiddelde cyclus duurt ongeveer 4 weken, bij jou is dat 3 weken, bij sommige anderen 5 weken. De menstruatie duurt normaal gesproken 2-10 dagen, waarbij 2 erg kort is en 10 erg lang. Jouw menstruatie is dus wel zeer kort in vergelijking met de gemiddelde vrouw, maar dat is niet erg. Bovendien ben je 16. Het duurt ongeveer tot je 20e voordat je menstruatiecyclus stabiel is. Het kan dus ook nog wel veranderen.