Dit is erg afhankelijk van het type wormen.

Hier heb ik onderstaande symptomen vandaan : http://www.dierenkliniekwaterland.nl/infohtml/honden/wormen.htm

Lintwormen zijn wormen die uit een hele hoop aaneengeschakelde segmentjes bestaan. Zelden zal men een hele lintworm tegenkomen. Alleen de losse segmentjes worden regelmatig teruggevonden. Deze zien er vaak uit als opgedroogde rijstkorreltjes.

Spoelwormen zijn wormen die zo’n 15 cm lang kunnen worden. Vaak zijn er niet veel symptomen, maar zeker bij jonge dieren kan je soms de volgende dingen opmerken: dikke buikjes, diarree, obstructies, overgeven, hoesten

Ook de haakworm is vooral een darmbewoner. Er zijn soorten die in Nederland voorkomen (Uncinaria) en soorten die hogere temperaturen nodig hebben (Ancylostoma), zoals dat in Zuideuropa het geval is.

hartworm De hond of kat gaat hoesten (soms met bloed), krijgt het benauwd, dikke buik met vocht, …
De eerste symptomen van de ziekte kunnen vaak starten nadat het dier alweer een half jaar tot een jaar terug is in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

in zijn ontlasting. En hij kan met z'n billen gaan schuren over de grond, ivm de jeuk.
Je kunt je hond het beste 2x in het jaar tabletjes geven tegen de wormen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak ziet u in de ontlasting of in braaksel wormen of stukjes daarvan. Soms kleven er stukjes worm in de haren naast de anus van de hond of kat.
De dierenarts kan een ontlastingonderzoek doen. De arts gaat dan onder de microscoop zoeken naar wormeieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je ziet het in zijn ontlasting zitten. en hij gaat schuren met zijn kont

Pas wel op deze wormen zijn ook voor mensen besmettelijk.

geef de hond regelmatig een wormenkuur en geef dan kidneren in het gezin ook gelijk een pil (uiteraard mensenmedicijn die je bij de drogist kan kopen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in zijn ontlasting, maar hij kan ook gaan bijten op zijn kont, deze wordt dan kaal.
als je hem bijv tabletten van de hema zou geven tegen wormen, komen ze er vanzelf uit.
vies, maar goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegen de tijd dat de ontlasting vol wormen zit, of de hond wormen opbraakt, is er een flinke besmettig aanwezig, en ben je eigenlijk veel te laat.
het beste is je hond volgens schema te ontwormen, met middelen van de dierenarts.
Rieneke1