Tot welke leeftijd kun je iemand benoemen als jongere?

Als je nou als doelgroep 15-25 jaar hebt. Kun je deze doelgroep dan nog jongeren noemen of is 25 hier echt te oud voor? Als dit zo is, hoe benoem je deze doelgroep dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat mij betreft kan het, maar er zullen ook mensen zijn die bij het woord 'jongeren' vooral aan 18- denken. Ik vind het nog kunnen hoor, daarboven zou ik het niet meer doen om verwarring te voorkomen - ook al is iemand van 35 natuurlijk ook nog hartstikke jong. Maar goed, sommige mensen denken nu eenmaal vooral aan tieners als je het hebt over jongeren. Je zou eventueel ook kunnen kiezen voor "jongeren en jongvolwassenen".

De benaming jongere lijkt mij voor die groep uitstekend. Zelf ben ik geneigd ze tot veertig jaar als jongere te beschouwen. Van veertig tot zeventig als medior, dus iemand van middelbare leeftijd. En daarboven senior.

Strikt gesproken is iedereen die jonger is dan jij, voor jou een jongere. Je kunt er eigenlijk geen leeftijdsgroep aan ophangen.

Ik heb even geen voorbeeld, maar volgens mij wordt vaak 28 als grens genomen. En ben ik dus ook geen jongere meer, al voel ik me nog hardstikke jeugdig hahaha!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100