Wat moet ik doen bij agressie?

Soms word ik boos en dan heb ik de neiging om extreem erge dingen bij mensen te doen, waar ik zelf van schrik. Is dit nou normaal, want zo voelt het niet...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Gewpon niet doen en tot tien tellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik bedoel bijvoorbeeld dingen zoals iets breken bij iemand met een knuppel, en dan puur de gedachte. Dat is mijn probleem
Denk aan leuke dingen waar je vrolijk van wordt zoals je vriendinnetje of andere dingen waar je gelukkig van wordt. praat er met mensen over om wie je veel geeft dat kan je vooral erg helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan trainingen als ´omgaan met agressie´, die je kunt volgen. Als je veel last hebt van die gedachten kun je erover denken om met een professional erover te praten, bijvoorbeeld een psycholoog. Misschien is er een achterliggende reden voor je gevoelens en gedachten.

Toegevoegd na 2 minuten:
trainingen als ´woedebeheersing´.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iets kapotmaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je last heb van agressief gedrag en gedachten kan je leren om voor jezelf een time-out te creëren.

Belangrijke vormen van een time-out zijn:
Je bewust ontspannen, spiertje voor spiertje, te beginnen bij het tenen, net zo lang tot je kruin bereikt, of de woede is afgezakt.
Je aandacht op iets anders richten. Staar bewust een paar seconden naar een voorwerp in de ruimte, probeer aan niets te denken (wat heel moeilijk is) en concentreer je op het tegenovergestelde gevoel van wat je op dat moment hebt. Denk aan iets leuks, moois, ontspannends of beeld je in dat je trots en waardig voelt in plaats van gekleineerd en gekrenkt.
De situatie verlaten. Ga gewoon weg als je de woede voelt opkomen.

Dit alles klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. In werkelijkheid zul je als agressief persoon wellicht hulp van buiten moeten zoeken om werkelijk van je agressieve gedachten af te komen.
Het is echter al heel positief dat je deze vraag hier stelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn man heeft het ook gehad , wel iets minder dan jouw maar toch , hij is naar een psycholoog gegaan , en daarbij bestaat er ook zoiets als agressietherapie daarbij kijken ze waarom je dan zo agressief wordt , moet je maar is aan je huisarts vragen, waar dat bij jou in de buurt zit