Mag je bloed geven als je obesitas hebt?

Ik ben 1.83 en weeg 115 kg. Ik heb me onlangs aangemeld als bloeddonor bij Sanquin. Ik heb binnenkort mijn eerste controle afspraak maar wil niet afgewezen worden door mijn gewicht. Weet iemand of je met obesitas bloed mag doneren?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (1)

Op gewicht word je niet afgekeurd. Als jouw Hb gehalte goed is. en jouw bloeddruk is goed, en je hebt de vragenlijst naar behoren ingevuld, dan mag jij bloed doneren.
jc54
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ inderdaad, bij te hoge bloedruk een afwijzing, niet eens voor altijd, je mag een week later opnieuw laten meten.