Wat te doen tegen rode vlekken bij de lies?

Ik heb al een paar jaar last van rode vlekken tussen de benen, het jeukt soms en het schuurt soms bij warmte en bij het lopen.
Het zit precies bovenaan de bovenbenen.
Moet ik langs de huisarts of kan ik het zelf behandelen?

Ik heb gelezen dat een schimmelcreme helpt zoals daktarin? klopt dat of is dat alleen voor voetschimmel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Heel herkenbaar, ik heb er ook last van. Beste wat je kan doen is het voorzichtig wassen en droogdeppen. Dan met haardroger op koude stand droogblazen.
Nadien Inotyol zalf erop aan brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Excuus dat wist ik niet natuurlijk. Hier in Belgie ook vrij verkrijgbaar bij apotheek. Het een soort zinkzalf.
burgos
11 jaar geleden
Je moet er geen dingen op gaan smeren,maakt de kwaal alleen maar erger.Gewoon naar de dokter en zeker iets op zo,n rotplaats,moet je naar laten kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@burgos:Dit is op aanraden van mijn huisarts. Kapotte lies, roodheid en pijnlijk, Inotyol zalf gebruiken en in no time weg.

Andere antwoorden (4)

Als het een schimmel is zou daktarin moeten helpen,maar daar je er al zo lang last van hebt zou je beter toch een arts raadplegen om eventuele andere zaken uit te sluiten.
fremar
11 jaar geleden
Ik heb dat zelf gehad en ben tai Chi gaan doen, en geen korte broek aan een tijd. Ook olie erop terwijl je onder de douche staat maakt de huis zachter... Wat olie over je lichaam uitsmeren ( babyolie) en dan nog eventjes eronder als het ingetrokken is laat echt een filmlaagje achter... Het is bij mij weggegaan en niet meer terug gekomen daardoor, zonder medicatie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Echt niet olie maakt het alleen maar erger,naar de dokter.
Dat zou een "broei" reactie kunnen zijn, waardoor schimmel zou kunnen ontstaan. Iedere avond zonder zeep wassen en drogen. Dan een antischimmel crème via huisarts erop smeren. Kan langdurig zijn.
Dit is geen diagnose, maar kan een oorzaak met eventuele oplossing zijn.
Maar bezoek in ieder geval een arts en ga niet zelf rommelen als je er binnen afzienbare tijd van af wilt komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb precies het zelfde gehad,van alles zelf gedokterd,maar niets hielp.Ben toch bij de dokter terecht gekomen,en wat bleek?allergie,en ik was er met een middeltje van de dokter in no time van af.Dus hup even een afspraak maken bij de h.a.
beterschap