Pijn tijdens en na de seks, ik word gek!! Wie heeft er een oplossing, of heeft hetzelfde probleem?

Ik heb al 2 jaar een relatie, en sinds anderhalf jaar heb ik pijn tijdens en na de seks, het gekke is, het is niet constant, soms is het 2 maanden weg, en dan komt het weer terug. Het lijkt wel of mijn vagina steeds smaller wordt. En zo voelt het ook als hij bij mij naar binnen gaat, alsof het niet past. Na de seks, heb ik dan een ongelofelijk brandende pijn, en zijn mijn schaamlippen rood en dik.

Voordat je conclusies gaat trekken, ik ben opgewonden en nat genoeg, en ik ontspan mij ook genoeg. Ik ben al tig keer naar de huisarts geweest, zalfjes meegekregen, van die pillen die je vaginaal moet inbrengen tegen een schimmelinfectie etc, NIKS heeft geholpen.

Ik word er ZO gek van, ik heb constant zin in seks, maar als ik dan aan de pijn denk, denk ik toch, laat maar zitten.

Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben? En of iemand misschien een ander idee heeft van wat het kan zijn, behalve een schimmelinfectie of niet opgewonden genoeg zijn.

En of iemand misschien een goede site of forum weet, waar dit soort dingen uitgebreid worden besproken!?

Anyway, alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Gebruik je condoom of glijmiddel? Allergie?
Ritsuka
11 jaar geleden
Er was wel iets dat er scheurtjes komen in je vagina, en dat dat irritatie en pijn geeft, maar weet helaas niet hoe dat heet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat het kan zijn dat jou natuurlijke glijmiddel te waterig is. Dat gaat irriteren tijdens de sex. Wat je kan proberen is siliconen glijmiddel dat verminderd de wrijving en dat is daarin beter dan andere glijmiddelen
Spoelt ook minder spel weg, als het wAre
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doorverwijzing aan vulvapoli misschien een idee?
Combi van gynacoloog en dermatoloog.
http://www.vulvapoli.nl/
Kijk even op die site of er een zkh in de omgeving is die het speciale spreekuur heeft..
Suc6 want je wil er van genieten ;)
paulus811
11 jaar geleden
Ongeveer dezelfde vraag heb je 9 maanden geleden ook gesteld. Hoe vervelend ook, als de huisarts je niet kan helpen vrees ik dat DE oplossing ook niet van GV zal komen. Dram bij de huisarts een beetje door om onderzoek door een specialist af te dwingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze keer is de vraag een stuk uitgebreider.
En er zitten hier soms ook specialisten. (die na een antwoord altijd zullen doorverwijzing naar een specialist)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat ik naar de huisarts/gynaecoloog moet, dat ik heb ik nou al 465468979854 keer gehoord, maar wat ik wil gewoon weten of anderen hier nog oplossingen voor weten en of iemand anders het misschien ook heeft? Naar de gynaecoloog ga ik ook zeker, maar dat zijn niet de antwoorden waar ik op dit moment om vraag.. Anyway thanks you all!

Het beste antwoord

Wat een ontzettend vervelend probleem. Het lijkt me een hele goede reden om terug te gaan naar je huisarts en een verwijzing te vragen naar een gynaecoloog. Die kan je verder onderzoeken.

Pijn bij het vrijen kan heel veel verschillende oorzaken hebben. Soms is het onduidelijk waar de pijn precies door komt, maar een aantal oorzaken/aandoeningen zijn duidelijk omschreven en ook goed te onderscheiden van meer algemene oorzaken. De roodheid die je beschrijft zou kunnen wijzen op een infectie, en er zijn veel meer mogelijke oorzaken voor een infectie dan de bekende en veelvoorkomende vaginale schimmelinfectie.

Ik zou je kunnen vragen of de pijn diep is of niet, en of de pijn ontstaat specifiek bij het naar binnen gaan van de penis of ook tijdens de daad (of daar omheen) en of gewoon aanraken ook pijnlijk is soms, of een tampon inbrengen pijn doet en of bepaalde (zit)houdingen (bijvoorbeeld op een fietszadel) of bewegingen in het dagelijks leven pijnlijk zijn, of je nog andere klachten hebt, en nog een aantal vragen, en dat zou in een bepaalde richting kunnen wijzen.. maar uiteindelijk kan alleen een gynaecoloog het plaatje compleet krijgen en eventueel een diagnose stellen. Maar, voor alle duidelijkheid: er ZIJN veel meer mogelijke oorzaken dan alleen niet vochtig genoeg zijn of een schimmelinfectie, dus ik denk dat het de hoogste tijd wordt dat jouw huisarts je helpt om dat verder uit te laten zoeken. Ik kan me je wanhoop goed voorstellen, het is een ontzettend lastig probleem dat een grote invloed kan hebben op je relatie en je algehele welbevinden, terwijl het tegelijkertijd zo privé is dat je er ook niet gemakkelijk over kunt praten. Dus echt: ga naar je huisarts, en laat je verder doorverwijzen.

Mocht het nu zo zijn dat er géén duidelijke oorzaak gevonden kan worden en je houdt toch klachten, dan kun je nog kijken of een seksuoloog je verder kan helpen en adviseren. Als er wel duidelijk iets uit de onderzoeken naar voren komt, dan kan - afhankelijk van de precieze oorzaak - seksuologische hulp ook tot de behandeling behoren. In beide gevallen kan een gynaecoloog je daarin verder adviseren en de juiste doorverwijzingen regelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht eerst zelf ook echt dat het een schimmelinfectie was gezien mijn klachten, jeuk, pijn, blaasontstekingen. Maar ik ben er op getest en er was niets abnormaals gevonden.. Wel een teveel aan bacterien, maar alleen maar goede, volgens mijn huisarts. Ik heb ook echt alleen last aan de buiten kant, schaamlippen, clitoris enz. en bij het begin van de opening.
Heel gek, maar het erin gaan doet zeer, en als we bezig zijn voelt het alleen maar goed, en als hij hem er dan weer uit haalt doet het echt ontiegelijk zeer. Soms heb ik 2 dagen na de seks nog last. Maar goed, ik ga denk ik je advies maar opvolgen, en kijken of ik naar een gynaecoloog kan. Al betwijfel ik of hij/zij het WEL weet. Nouja, bedankt :)!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je de pijn ook met bijvoorbeeld een dildo met dezelfde vorm en formaat als je het zelf doet?
Zo kan je je partner als oorzaak uitsluiten.
(ook als eventuele onbewuste psychologische oorzaak, mensen zitten wat dat betreft zeer ingewikkeld in elkaar) Het kan ook iets anders zijn. Bijvoorbeeld de zeep, deo, bodylotion of het luchtje dat je partner gebruikt.
Ik denk dan aan een overgevoeligheid of allergie die je hebt gekregen voor een bepaald stofje. Het kan ook een combinatie zijn:
In het begin ben je er mee bezig en voel je de pijn, eigenlijk zou je moeten stoppen, maar je hebt zin in seks. Tijdens voelt alles lekker en ben je afgeleid.
Bij het eruit halen ben je weer bij de les en kom je er achter dat je misschien iets teveel van je lichaam hebt gevraagd. (wat de oorzaak ook is)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er ook even een vraag over. Scheer jij je op die plek? En je vriend? Doet dia dat ook? Het kan namelijkk zijn dat er soms bij het scheren wat zeep tussen je schaamlippen komt en dat je daar heel gevoelig voor bent. Als je vriend zich scheert kan het ook zijn dat hij misschien af en toe wel wat korte haartjes heeft staan die pijnlijk langs de buitenkant wrijven. Het is zomaar even een ingeving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het feit dat het alleen pijn doet bij het binnengaan van de penis en niet tijdens het hele penis-in-vagina gebeuren, is niet zo gek hoor. Daarom vraag ik er ook naar :-). Dat betekent waarschijnlijk dat er in elk geval geen 'diepe' oorzaak voor de pijn is, zoals een probleem met de baarmoeder, eierstokken of endometriose. We spreken dan van oppervlakkige dyspareunie, en je verhaal lijkt tot nu toe te passen bij het vulvair vestibulitis syndroom (VVS). Ik heb er wat uitleg over gevonden o.a. in deze online folder: http://www.erasmusmc.nl/47366/333765/info_VSS
Misschien kun je eens kijken of je daar iets in herkent. De roodheid die je beschrijft pas daarbij, en ook de schimmelinfecties en het feit dat je soms ook een tijd geen klachten hebt. Door een ervaren gynaecoloog is de diagnose vrij snel te stellen. Het kan - voor alle duidelijkheid - ook een heel andere oorzaak hebben, juist daarom is het zo belangrijk om inderdaad toch die verwijzing naar de gynaecoloog te vragen. En als het inderdaad VVS blijkt te zijn: helaas is er geen 100%-raak behandeling voor, maar het is heel vaak wel mogelijk om de huid rond de schede tot rust te laten komen en om - eventueel aangevuld met bekkenbodemtherapie en/of seksuologische hulp - de pijn zo veel onder controle te krijgen dat seks weer leuk kan worden. Dus ik zou inderdaad écht die verwijzing vragen, en ik vind eigenlijk ook dat het de hoogste tijd is dat je huisarts dat ook doet, als je verhaal zo lees en zie wat er tot nu toe verder al gedaan is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik scheer me wel, en het kan misschien inderdaad dat met zeep ook wel zijn. God, er zouden eigenlijk zoveel redenen voor kunnen zijn! Maar wow, dat vvs dat lijkt echt verdacht veel op wat ik heb! Ik hoop het niet.. Maar ik Ga sowieso langs de gynaecoloog, en zal dat dan gelijk ook aankaarten! Heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben benieuwd wat de gynaecoloog concludeert. Er zijn inderdaad veel mogelijke oorzaken, maar ik vind het inderdaad wel erg klinken als VVS. Dat komt ook vrij veel voor bij jonge vrouwen, en past voor het overige bij je klachten. VVS is inderdaad geen leuke aandoening, maar met de juiste behandeling zijn de klachten heel vaak wel behoorlijk te verbeteren hoor. Ik zag trouwens dat in de folder waar ik naar link wordt aangegeven dat penetratie wordt afgeraden, maar er staat helaas niet bij dat dat alleen in de beginfase van de behandeling is. Dat is om de ontsteking en irritatie tot rust te brengen, daarna zou het met de juiste maatregelen en eventueel met nog oefeningen van een bekkenbodemtherapeut of seksuoloog, echt wel weer mogelijk moeten zijn om penetratieve seks te hebben. Dat is tenminste wel de bedoeling. Ok, de behandeling verloopt niet altijd even simpel, maar het lijkt me niet verkeerd om in elk geval de moed erin te houden. Het goede nieuws zou in elk geval zijn dat er geen ernstige infecties zijn en dat het niet erger hoeft te worden (zeker niet met de juiste behandeling). Hoe dan ook, een diagnose, en zelfs het uitsluiten van diagnosen zonder duidelijke naam voor de klachten, moet je niet zozeer zien als een eindoordeel, maar als de deur naar een juiste behandeling. Succes in elk geval.

Andere antwoorden (2)

Toen ik het las dacht ik aan 3 dingen. De eerste is: als er herpes virus zit ( ook al is het een hele kleine virus) danheeft de vrouw vaak last van dat branderige gevoel. Maar neem aan dat je op alles SOA's getest bent? Daarnaast heb je bij mannen iets dat heet: PFO. penis Frictie Odeem. dat is eigenlijk simpelweg teveel te vaak sex waardoor de boel geirriteerd raakt ( enige wat helpt is tijd...) En wat een ex van me had is white horse, dus schimmelinfectie. Als je ook daarop getest hebt en dat niet hebt zou je inderdaad toch verder moeten zoeken aangezien je nu al aan de pijn denkt en daardoor misschien een probleem gaat creeeren tussen je oren en daarbij automatisch toch van binnen gaat samentrekken, wat dus wrijving en irritatie en uiteindelijk zweertjes kan veroorzaken. Je kan denk ik het ebste een dagboek bijhouden met ideeen en gevolgen. Met condoom, glijmiddel, een paar glazen wijn ( in elk geval maximale ontspanning en vertrouwen) vaak gebeurt het namelijk zonder dat we er over nadenken. Remeer als ze medisch niets kunnen ontdekken. Als je veel in bad ligt en jezelf down there ook vaak wast( boent) haal je ook bescherming weg...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben echt overal al op getest, ook op schimmelinfecties. Denk trouwens niet dat ik het zelf samentrek, want heb er 2 maanden last van en dan is het weer weg, en op een gegeven moment weer terug.. Heb elke keer toch hoop, dat het misschien wel weer weg is.. Met condoom ook al geprobeert, glijmiddel, eigenlijk alles wel.. Nouja toch bedankt! Ik blijf naar een oplossing zoeken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dagboek is een goed idee, zeker als de oorzaak ook door een specialist niet gevonden wordt.
Achteraf ontdek je zo misschien iets waar je nu helemaal niet aan denkt.
(dit klinkt een beetje vaag, maar zo ontdekken mensen soms voedsel allergieën)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En kijk ook eens of het iets bij je partner kan zijn. Raar verhaaltje 'uit de oude doos': vroegah had ik een vriendje die wel eens ging tegelzetten met zijn vader. Telkens als wij daarna seks hadden, kreeg ik een schimmel. Kennelijk is tegelvoegsel zo'n rottig spul en is het zo 'basisch', dat zelfs na overvloedig handen wassen bij inwendig contact de zuurgraad in de vagina nog naar de knoppen gaat. Daarom is dat dagboek ook een heel goed idee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien ga ik inderdaad wel een dagboek bijhouden, goed idee! thanks! Hmm dat met dat tegelzetten, zou ook best bij mij kunnen zijn, mijn vriend werkt namelijk in de bouw. Ik ga er op letten!
Oei... wat ontzettend vervelend :-( Ik heb weinig nieuws toe te voegen aan de goede antwoorden hierboven, behalve dat misschien een verzorgend glijmiddel op termijn misschien goed werk zou kunnen doen.
Kijk eens naar de ingredienten van Swede Original Woman Sensitive....
Succes!!!!