Ik ben mijn pil vergeten vanaf Zondag denk ik en heb Dinsdagnacht gemeenschap gehad,kan ik dan zwanger geraakt zijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (12)

ja. Hoe groot deze kans is, is afhankelijk van de soort pil die je van tevoren gebruikte.
Of je uberhaupt zwanger kon raken, kan je voor jezelf mogelijk nagaan als je een constante menstruatiecyclus hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is mogelijk Daantje, heb je de huisarts gebeld?
Die zal je misschien nog een aftermornig pil voor kunnen schrijven.
En anders even afwachten.
Vraag ook even aan de huisarts of je meteen met de pil door moet gaan en hoe lang je dan nog steeds niet beschermd bent!
Ik hoop met je mee voor het beste.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah maar die heeft nu al geen nut meer!
Kristal
12 jaar geleden
Ah, mooi La1988. Ja, was ik al bang voor LadyMi,
moet eigenlijk direct de volgende morgen.
Kristal
12 jaar geleden
D44ntje, misschien is de prikpil beter voor je, als je iemand bent die het nogal eens kan vergeten? Vraag je huisarts er maar eens naar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De morning afterpil kan je uiterlijk 72 uur erna slikken. Dus het kan nog! http://m.goeievraag.nl/vraag/149396?from=www
Als je partner geen condoom heeft gebruikt is het inderdaad mogelijk, dat je zwanger bent. Over een week kun je een test doen om duidelijkheid te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt van een aantal factoren af die je in de bron-link kunt vinden. Daaruit kun je tevens afleiden of het zinvol is om een morning-after pil te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel goed mogelijk. Het ligt er wel aan in welke pilweek je zit. Kijk even in de bijsluiter van de pil. Daar staat precies in wat je moet doen en kan verwachten per pilweek. Bel in elk geval je huisarts en regel een morning afterpil. Voortaan beter erom denken want zo lang de pil vergeten is wel wat raar en veel. Je neemt wel risico`s op deze manier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net zoals iedereen hier moet ik helaas voor je ook het antwoord geven dat je zwanger "kunt" zijn. Echter schat ik de kans niet al te groot in. Heb je een regelmatige cycles? De morningafter pil zou in dit geval een absolute must geweest zijn maar ik vrees dat het daar nu ook te laat voor is. Hou het de komende tijd een beetje in de gaten. Als je jezelf erg druk maakt is het ook raadzaam om de huisarts in te lichten en om daar even langst te gaan. De huisarts zal je waarschijnlijk ook vertellen om heel even af te wachten en je vragen om over een maandje terug te komen. Wil je het ons s.v.p. nog even laten weten hoe het met je gegaan is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Daantje, Dit maakt je situatie helaas weer iets lastiger. Het is nu dus moeilijk te testen of je wel of niet zwanger bent. Ik denk dat je alsnog een morning afterpil moet halen (kan nog binnen 3 dagen). Vervolgens zou ik een Clearblue test halen (http://www.clearblue.com/nl/nieuwe-digitale-zwangerschapstest-met-conceptie-indicator.php) want hiermee kun je al vanaf 4 weken redelijk nauwkeurig mee testen of je zwanger bent. Wil je me s.v.p. een beetje op de hoogte houden? Ik wens je alvast heeeel veel sterkte in deze onzekere tijd.
Ja dat is mogelijk. Je bent op het moment van de daad onveilig geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in je vruchtbare periode was kun je zwanger zijn. Als je vanaf zondag je pil bent vergeten en op dinsdag nog steeds geen pil had geslikt zou ik wellicht overwegen voor een anticonceptiemiddel te kiezen waar je niet over na hoeft te denken zoals een prikpil of een spiraaltje. In ieder geval even bellen met je huisarts voor advies en wellicht een morning after pil of iets waardoor je zwangerschap zou kunnen afbreken. Dat kan met medicatie en hoeft niet direct abortus te zijn binnen 1 maand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de pil op die dinsdagnacht ook niet hebt in genomen, dan is de kans groot datje wel zwanger bent en kan je naar je huisarts voor de morning after pil. Als je de pil wel hebt genomen maar die zondag niet dan is het geen probleem volgensmij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan.
......dus een belletje naar de huisarts met spoed.

schaam je er niet voor, het komt heel vaak voor hoor.
beter nu even door de zure appel bijten dan straks met ellende opgescheept te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker, en dan ligt het er ook nog aan in welke week je hem bent vergeten. In week één en drie heb je de meeste kans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je zwanger wilt worden moet je mínstens een week gestopt zijn met de pil.
Dat hangt niet van een paar dagen af...