M'n vriendin heeft al 1,5 jaar de mirena spiraal...

Nogsteeds ongesteld en zelfs tussendoor ook soms wat bloedverlies.
Wat te doen? Oorzaak? Oplossing?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij gebruik van een spiraaltje gaat de maandelijkse cyclus gewoon door. Alleen wordt voorkomen dat een bevruchte eicel zich kan innestelen en zo verder kan groeien.

Ik heb zelf al zeker tien jaar het spiraal. Nog steeds ben ik er erg tevreden mee. Soms heb ik ook ineens wat bloedverlies, maar meestal niet. Dat is onverklaarbaar, maar ik maak er geen probleem van. 't Kan best zo zijn dat haar lichaam er wat langer over doet om op het spiraal ingesteld te raken.

Ik heb zelf ook de mirena spiraal. Ik ben bijna niet meer ongesteld. En als er wat komt dan is het super weinig! Het is zo dat een deel het zelfde heeft als mij, maar er zijn ook vrouwen die juist erg veel last hebben van bloedverlies. Ik kan haar aanraden toch even naar de huisarts te gaan. Die kan zeggen was eventueel de oorzaak is. Een oplossing zou kunnen zijn dat ze gaat overstappen op andere anticonceptie. Voor een deel is een spiraal perfect. Geen klachten, vermindering van slecht humeur enz, maar als je ook kijkt naar de reacties op internet van mensen die een mirena spiraal hebben dan kom ik in ieder geval tot de conclusie dat het niet voor iedereen geschikt is. Een deel blijft klachten houden. Denk aan veel bloedverlies, buikpijn enz. Veel van deze vrouwen besluiten dan ook de mirena eruit te laten halen. Ga na of er meer voordelen of nadelen zijn en bespreek deze met de huisarts. Suc6!! Toegevoegd na 6 minuten: Op de mirena.nl kwam ik het volgende nog tegen: Als gevolg van de werkzame stof (levonorgestrel) zal het menstruatiepatroon veranderen. In de eerste paar maanden treedt er meer onregelmatig bloedverlies op, daarna vermindert de menstruele bloeding aanzienlijk en kan deze zelfs na verloop van tijd helemaal wegblijven. Als u Mirena gebruikt in verband met overgangsklachten en nog menstrueert, zal het maandelijkse bloedverlies in de loop van het eerste jaar van gebruik afnemen en zal de bloeding uiteindelijk wegblijven Ga dus even naar de huisarts. Die kan haar echt beter helpen!

eventueel in plaats van de mirena spiraal de prikpil gaan proberen dan wordt je als het goed is niet ongesteld. je moet dan wel eens in de drie maanden een prikpil laten zetten bij huisarts.bij mij werkte het goed en werd meteen al niet meer ongesteld.

Niet bij iedere vrouw met een Mirena-spiraal stopt de menstruatie helemaal, dat is dus normaal. Maar met het tussentijdse bloedverlies zou ik toch even langs de huisarts gaan om te controleren of de spiraal wel helemaal goed zit. Heeft je vriendin destijds na plaatsing een inwendige echo gehad om dit te controleren? Veel huisartsen slaan deze stap over.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100