Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat kun je tegen het branden in je huid van polyester doen?

Ik was op een halfpipe en even later prikte het overal. Dat was vanmiddag en nu is het avond en het is nog steeds. Wat is er aan te doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

In het polyester zitten glasvezels, die heel dun zijn en als naaldjes je huid binnen komen. Hier kan je niets aan doen, je huid zelf ,zal de komende dagen, de glasnaaldjes er wel weer uitwerken. Dus maar even afwachten. Wel zou ik een klacht indienen bij de eigenaar van de halfpipe ( gemeente? ) omdat dit gevaar op levert voor de gezondheid, want deze glasnaaldjes komen ook in je longen en dat is wel erg!! Let ook op je kleren, heel goed buiten uitkloppen. (wassen.)

Ga douchen of neem een bad. Grote kans dat je er dan vanaf bent.

Ik zou niet in bad gaan want ik deed dat en toen werd het bij mij erger (omdat je dan op je huid licht)

Als de glasvezels nog uit je huid steken kan je ze eruit proberen te krijgen met harspleisters. Meteen wassen in warm water wil anders ook nog wel helpen. Toegevoegd na 16 uur: voor degenen die mijn antwoord niet begrijpen; glasvezels zijn nogal klein en niet te zien met het blote oog. Je kunt uiteraard wel voelen waar ze zitten en die plekken behandelen.