Wat kun je tegen het branden in je huid van polyester doen?

Ik was op een halfpipe en even later prikte het overal. Dat was vanmiddag en nu is het avond en het is nog steeds. Wat is er aan te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katoen aantrekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom katoen? Wat doet dat dan?

Antwoorden (4)

In het polyester zitten glasvezels, die heel dun zijn en als naaldjes je huid binnen komen.
Hier kan je niets aan doen, je huid zelf ,zal de komende dagen, de glasnaaldjes er wel weer uitwerken.
Dus maar even afwachten.
Wel zou ik een klacht indienen bij de eigenaar van de halfpipe ( gemeente? ) omdat dit gevaar op levert voor de gezondheid, want deze glasnaaldjes komen ook in je longen en dat is wel erg!!
Let ook op je kleren, heel goed buiten uitkloppen. (wassen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, ik ga het wel melden ja. Bedankt voor de informatie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ga douchen of neem een bad. Grote kans dat je er dan vanaf bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet in bad gaan want ik deed dat en toen werd het bij mij erger (omdat je dan op je huid licht)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de glasvezels nog uit je huid steken kan je ze eruit proberen te krijgen met harspleisters.

Meteen wassen in warm water wil anders ook nog wel helpen.

Toegevoegd na 16 uur:
voor degenen die mijn antwoord niet begrijpen; glasvezels zijn nogal klein en niet te zien met het blote oog. Je kunt uiteraard wel voelen waar ze zitten en die plekken behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit gezien hoe die vezeltjes er uit zien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zien er inderdaad hardnekkig uit. De tips die ik geef zijn opgedaan door ervaringen uit de praktijk.
En nee je kan ze er niet ALLEMAAL uit krijgen.