Zijn dit striemen? (zie foto)

Het zijn paarse strepen wat lijkt op aders alleen weet ik niet of het striemen of iets ander is

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.6K
Ritsuka
7 jaar geleden
yep, dat zijn striae

Antwoorden (1)

Dat ken ik als striae. Dat zijn strepen die op de huid van het lichaam kunnen ontstaan nadat de huid snel gegroeid is. Bijvoorbeeld bij een zwangerschap.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat zijn feitelijk ook striemen, maar dan niet ten gevolge van bijvoorbeeld zweepslagen maar door een oorzaak van binnenuit.
Amadea
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
gebeurt ook in de puberteit vaak, ik heb ze op de benen en billen, toen ik vrouwelijke vormen kreeg.
ze zijn bij mij nu wit.
Amadea
7 jaar geleden
Die heb ik zelf ook, maar dan op een andere plek. Want ik was pas toen ik 16 was eraan toe om een bh gaan dragen....