Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met mijn verminderde weerstand een huis bezoeken waar een hond kennelhoest (net) heeft gehad?

Ik slik immuunonderdrukkende medicijnen voor de ziekte van Crohn. Ik wil morgen mensen bezoeken die een hond hebben die net twee dagen is gestopt met hoesten vanwege waarschijnlijk kennelhoest. Als ze het huis even schoonmaken en de hond in de bench laten is het dan ongevaarlijk voor mij om ze te bezoeken? We hebben ook een baby van 11 maanden, is het voor haar ook geen probleem?

5 jaar geleden
2.5K
tinus1969
5 jaar geleden
Wat zegt de behandelend arts over de risico's van je immuunonderdrukkende medicijnen en wat je verder moet mijden? Wat slik of spuit je?
lucius0605
5 jaar geleden
ik slik azathioprine voor ziekte van Chrohn. heb mijn arts er nog niet over gesproken maar heb hier nooit eerder een advies over gehad.
Ivana
5 jaar geleden
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en het bezoek uitstellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In jouw geval zou ik toch voorzichtig zijn. Het virus wat kennelhoest veroorzaakt is niet besmettelijk voor mensen, de bacterie echter wel.
(Lees meer...)
Rieneke1
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding