Onder welke ziekte heb ik geleden?

Toen ik een jaar of 10 was, heb ik in Spanje een paar weken een infectie gehad. Ik had allemaal bruine korsten in de onderste helft van mijn gezicht, onder mijn oksels en in mijn knieholtes. Als medicijn kreeg ik iets dat ik in water op moest lossen en drie maal per dag slikken moest, een gel die ik driemaal daags op moest smeren en ook een roze vloeistof die ik driemaal per dag op moest smeren. Daarnaast moest ik wegblijven uit de zon en wegblijven van stof.

Iemand enig idee wat dit geweest kan zijn? Met het gebrekkige Spaans dat mijn ouders spraken, zijn we daar nooit achter gekomen in het ziekenhuis in Spanje.

Toegevoegd na 39 minuten:
Wellicht dat het dan toch krentenbaard geweest is. Als ik naar de foto's bij google image kijk, herinner ik het mij anders.. Maar ik was natuurlijk nog maar een klein kind van tien!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien een krentenbaard? Zoek eens een afbeelding op Google en vergelijk het daarmee.. Anders is het moeilijk te zeggen.. Misschien kun je dit verhaal voorleggen aan je huisarts?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het niet zeker maar als de gel een antibioticazalf en het medicijn wat je moest oplossen het ook is, lijkt het mij dat je impetigo, krentenbaard, hebt opgelopen.