Is mijn enkel gebroken of gekneusd?

Hallo,
Vandaag heb ik mijn enkel erg omgeslagen, (naar binnen) de buiten kant doet zeer veel pijn en lopen kan nog wel, Maar ik kan mijn tenen niet meer bewegen, is het dan gwn gekneusd of miss toch gebroken?

Alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.1K
Erna55
4 jaar geleden
Bel de huisartsenpost.
Ritsuka
4 jaar geleden
Houd je enkel tegen je beeldscherm aan, dan kijk ik even met mijn rönthenogen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt ook de banden rond de enkel scheuren.
Dus je kunt meer oplopen dan een kneuzing of breuk.
Het goede nieuws is dat je wel nog kunt lopen. Meestal is er dan geen breuk of scheur.
Maar als je twijfelt, bezoek een arts.
Succes!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb X-ray ogen! Leg je enkel maar op tafel dan scan ik m even via de pc met mijn ogen! Nee, niemand kan dat hier zien. Ga naar een dokter!

Antwoorden (2)

Ik ben geen doctor, het lijkt me als je je tenen niet kan bewegen dat de bloedsomloop naar je tenen is geblokkeerd of dat er iets met je spieren in dat gebied word geblokkeerd. Het is verstandig om een doctor te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het beste is als je een bezoek brengt aan je huisarts. Alleen de huisarts kan vaststellen wat er aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SentWierda
4 jaar geleden
Was het maar zo eenvoudig dat een huisarts altijd alles weet.
Breng een bezoek aan de huisarts. En dan zijn er twee mogelijkheden. Of de huisarts weet zeker wat er aan de hand is of de huisarts verwijst door naar het ziekenhuis: een scan laten maken..