Wat is er mogelijk met mijn oor? Ik heb een drukkend gevoel dat de oor dicht zit, het jeukt en doet pijn

Hoii ik vroeg mij af of iemand wist wat er aan mijn oor aan de hand kan zijn ik heb er een drukkend gevoel in het gevoel dat de oor dicht zit verstopt ik hoor minder met mijn oor en het jeukt af en toe en het doet vooral gewoon pijn in mijn oor ik heb 5 jaar geleden al eens een ingegroeide oorontsteking in vgm het middenoor gehad maar dat was aan de andere kant zou het kunnen dat ik dat nu ook aan deze kant heb

Weet jij het antwoord?

/2500

De kans is groot, dat er een vetpropje zit (oorsmeer). Laat de huisarts kijken en eventueel uitspuiten. Tegenwoordig hebben ze daar zeer fijne apparatuur voor.

Indien je ook flink oorpijn hebt, kun je de huisartsenpost bellen. Bel sowieso als er vieze kleurtjes uit de oren lopen. Je wilt vannacht wel kunnen slapen. Indien de pijn meevalt, kun je het lange weekend afwachten. Wat je omschrijft, kan op meerdere oorzaken duiden: Het kan dat je een prop in het oor hebt. Een prop zorgt vooral voor gehoorvermindering, jeuk en kan pijn doen. Ga het oor druppelen met olie (olijfolie, zonnebloemolie....). Hierdoor kan de prop zachter worden. Indien het oor dan uitgespoten moet worden, kan het ook meteen. Meestal moet je voor het uitspuiten een aantal dagen olie druppelen. Uitspuiten is pijnloos. Indien je ergens een kou hebt, kan je trommelvlies naar binnen trekken. Je hebt dan 'vocht' achter het oor. Dit kan ook ontsteken. Indien je dit hebt, kan je ook heel slecht horen. Verder kan dit ook flink pijn doen. Druppel ook met olie om te verzachten, slik paracetamol. Misschien heb je antibiotica nodig om te slikken. Je gehoorgang kan ook ontstoken raken. Dit kan jeuken, pijn doen, slechter laten horen. Gebruik weer olie en pijnstillers. Oordruppels met antibiotica erin werken hierbij heel goed. Hier heb je een recept voor nodig. Verder kun je een schimmel in het oor hebben. Dat jeukt voornamelijk. Druppelen met olie kan verzachten. Kortom, er moet echt in de oren gekeken worden. Indien je heel veel pijn hebt, bel de huisartsenpost. Valt de pijn mee en heb je voornamelijk een gevoel alsof je doof bent: druppelen met olie en/of pijnstillers. Beterschap.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100