Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Klopt allemaal wat hierboven staat. Werk vooral snel en met koud water!

En als het bloed dan toch is ingedroogd, of het lukt je om andere reden niet om het uitgespoeld te krijgen, haal dan bij de drogist een flesje. Ik heb hier verschillende merken bij mijn wasmachine staan:
- HG VlekWeg
- Dr. Beckmann Vlekkentovenaar
- Sorbo VlekWeg
- Citin Vlekkentovenaar
Dit zijn kleine flesjes met een oplosmiddel voor allerlei soorten vlekken. Er zit ook een flesje bij voor bloed en andere eiwithoudende vlekken.
Volg de gebruiksaanwijzing en doe het ondergoed daarna gewoon in de was. Werkt gegarandeerd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Uitspoelen met koud water. Het eiwit in het bloed stolt als het heet wordt, dus het beste is het uit te spoelen met koud water voor het opgedroogd is. Daarna gewoon in de was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de voorwas Biotex blauw m'n kind
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe het altijd gewoon in de wasmachine, het is er dan zomaar uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uitspoelen in lauw water en in een emmertje zetten met water waar je wat zout aan hebt toegevoegd.
daarna zo snel mogelijk in de was.

als je er te lang mee wacht zal het ijzer in de rode bloedcellen gaan roesten en krijg je het er niet meer uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even weken in koud water is het beste.
Dan uitspoelen en in de wasmachine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zo snel mogelijk wassen, als het bloed nog niet opgedroogd is krijg je het er helemaal uit, daarna wordt dat moeilijker.
Met wat water onder de kraan de plek natmaken, met wat handenzeep insmeren en er flink over wrijven, aan binnen- én buitenkant. Uitspoelen met water, en weer de plek goed wrijven, eventueel een tweede keer zeep erbij doen. Als ie opgedroogd is, zie je er niks meer van, ook niet op witte stof.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding