Is een jongere vriendin done of not done?

Ik (47) heb een vriendin (22) die jonger is dan mijn kinderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (43)

Tjaa dat vind ik raar, zoek iemand van je eigen leeftijd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een 'groot' leeftijdsverschil.
Maar als niemand hier problemen mee heeft binnen je eigen gezin.
En zolang jij gelukkig bent met haar en zij gelukkig is met jou zou ik haar zeker houden.
Uiteindelijk zal liefde overwinnen op leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou daar toch echt niet aan moeten denken. Dat is toch geen goed voorbeeld voor jouw eigen dochter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doen.
In mijn vriendenkring heb ik 2 stellen en die schelen meer dan 30jr. zijn getrouwd en dolgelukkig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij allebei de stellen heeft toevallig hij oudere kinderen dan die van hemzelf, ze keken eerst wat raar maar naarmate de relatie langer duurde is het volledig geaccepteerd.
Nu hebben ze zoiets van als pa gelukkig is vinden wij het prima.

Toegevoegd na 3 minuten:
die van hemzelf moet zijn, dan de nieuwe relatie is,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
RobindeJ , dankjewel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat moet je anders dan het te accepteren op den duur? Het blijft je familie en die kun je moeilijk daardoor gaan haten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk, koester je familie.
Veel mensen zullen dan wel raar naar je kijken en het is zeker geen goed voorbeeld voor je kinderen.

Ik vind dat je je tijd gehad hebt. En dan bedoel ik, je bent ook een twintiger geweest en had een twintiger als vriendin kunnen hebben. Nu is het tijd om ook met je tijd mee te gaan en iemand van je eigen leeftijd te zoeken.

Maarja, niet mijn leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is maar 1 ding belangrijk en dat is of jij en zij het geen probleem vinden. Wat anderen, zelfs je kinderen, hiervan vinden is eigenlijk van ondergeschikt belang.
Veel geluk samen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 25 en heb een vriend van 45. We kunnen elkaar hebben wat betreft intelligentie en ik voel me bij hem vrij om me op mijn eigen manier en tempo te ontwikkelen.
Voor ons werkt dat.

Voor jou lijkt het me in ieder geval van belang dat je voor jezelf duidelijk hebt waarom je een vriendin van 22 hebt. Wat biedt zij jou? Wat kun jij haar bieden? Hoe lang denk je zelf dat het op basis daarvan kan duren?

Het is niet aan anderen om te oordelen of jullie relatie done of not done is. Maar jullie moeten er zelf wel achter kunnen staan.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich mag het leeftijdsverschil niet een reden zijn om een dergelijke relatie niet aan te gaan.

Liefde vraagt immers niet naar leeftijd..

Nochtans moeten jullie wèl beseffen dat je eigenlijk in twee aparte werelden vertoeft.

Neem bijvoorbeeld de muziek..Wat zij prachtig vindt..vind jij wellicht iets dat rijp is voor de vuilnisbak.

Ook haar interessesfeer zal een andere zijn dan de jouwe.

En wat heel belangrijk is, is het volgende..Jullie schelen nu vijfentwintig jaar..maar ook over vijfentwintig jaar is dat het geval.

Dat betekent dat jij dan tweeënzeventig bent..dus al een oude man..in haar ogen terwijl zij nog maar zevenenveertig is..dus een nog redelijk jonge vrouw.

Wellicht is zij, als jonge vrouw, nog zo levenslustig dat ze nog uit wil gaan..maar jij..zult daar aanzienlijk minder trek in hebben.

Zij zal ook voor haar eigen inkomen dienen te zorgen want als jij vijfenzestig wordt krijg je geen toelage voor haar.

Ik zou je aanraden veel met elkaar te gaan praten en haar ook omtrent de risico's informeren.

Als zij zich daarna toch aan jou wil binden..dat weet ze in elk geval wat de consequenties (eventueel) kunnen zijn.

Ik wens jullie beiden veel geluk en heel veel liefde toe.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een oom die scheelt 27 jaar.
Inmidels is hij 80 en zij 53 en ze zijn vanaf haar 19e samen.
Als het past dan past het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit het feit dat je die vraag hier stelt, blijkt je eigen twijfel.
Vraag je af of jullie beiden hier gelukkig mee zijn en is je antwoord ja, dan lijkt mij deze vraag overbodig.
Als je toch twijfelt dan is er iets mis in jullie relatie, want liefde zou toch alles moeten overwinnen, zelfs een groot leeftijdsverschil.
Hoe dan ook wens ik jullie veel geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik u was zou ik eens met het gezinnetje aan tafel zitten zonder haar, en praten wat zij daarvan vinden, als ze dat niet erg vinden, geen probleem blijf bij haar. Als er veel remoer is zou ik toch wel aanraden te luisteren naar wat uw kinderen te vertellen hebben, en proberen tot een overeenkomst te komen, als uw gezin het echt niet ziet zitten zou ik het uitmaken. Messchien is dat wel een messteek voor u, maar het is tenslotte uw gezin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet de vraag of het done of not done is. Het gaat erom of jullie van elkaar houden en er een basis is voor een lang samenzijn. Er zullen altijd wel mensen zijn, die zo iets afkeuren,maar daar moet je je niets van aan trekken. Zelfs als jouw eigen kinderen er tegen zouden zijn; Het is wel jouw leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je je door de reacties beinvloeden dan?
Jij 47 en zij 22. Over 20 jaar 67 en 42. Weer 20 jaar verder jij 87 en zij 62. Wat moet je dan met zo'n oude vrouw doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van iemand houdt is dat mooi en fijn.
En dit leeftijdsverschil kan gewoon hoor.
Heerlijk als mensen van elkaar houden, beter dan dat we elkaar de koppen inslaan!!
Geniet er dus maar lekker van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is done ,het is van geen belang hoe oud je bent ,je bent zo oud als je jezelf voelt ,als je het goed met elkaar kan vinden dan is dat zo,moet je dan eerst naar de leeftijd vragen als je iemand ontmoet ,want misschien is het wel volgens sommige wel not done om met een vrouw samen te willen zijn die 1 jaar jonger is of juist 1 jaar ouder ,het gaat niemand wat aan of jullie met een wat groter leeftijdsverschil een relatie hebben ,en je kinderen vragen ook niet aan jou de goedkeuring meer voor hun partner,jij moet het met je partner goed kunnen vinden ,en over 30 jaar kan het zo zijn dat jullie allebei nog leven in goede gezondheid en gelukkig met elkaar zijn maar het kan ook zijn dat je jongere partner dood of invalide is en jij voor haar zorgt ,of jullie relatie gaat uit en je vind weer een partner die dan 20 jaar ouder is als jij .De leeftijd is niet relevant en word alleen maar gebruikt door mensen die vergeten dat je niet moet oordelen over een ander en dat de ander niet over jou moet oordelen ,je vriendin is volwassen en naar ik aanneem zelfstandig en verstandig genoeg om te weten aar ze aan begint
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik ervan vind zou voor jou niet veel uit moeten maken. Ik kan me voorstellen, dat jou kinderen er problemen mee hebben..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het toont zo aan hoe enorm je gegroeid bent in je leven.;-)

Tegelijk moet ik open en eerlijk zijn, veel vrouwen zijn leuk tot een jaar of 35 en dan is het allemaal een beetje tanende, chagrijning, zeker niet de wilde tijgerin van weleer, etc. Als je van het leven houd dan is het wel lekker zo'n levendig bloempje. En weet je diepgang is ook echt wel overgewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jullie het goed kunnen vinden met elkaar , prima ! Maar reken erop dat veel mensen hierop afwijzend reageren , zowel jong als oud ! En dan kan het zijn dat jouw kinderen er ook niet blij mee zijn , zich misschien er voor schamen . Zelf kan ik een stel hij 52 ,en zij 27 jaar , en dit gaat al jaren goed . Als jullie hier sterk genoeg voor zijn !?!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het feit dat je er aan denkt of het done of not done is is al een teken dat je het zelf vreemd vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zow heey.
Dan heb jij het echt geflikt man! t Is duidelijk dat jullie dan stapel zijn met elkaar want lang niet iedere meid van 22 zit te wachten op een zoveel oudere kerel. Respect voor haar en voor jou ,want ik zou het niet willen en kunnen .Een relatie met zoveel leeftijdsverschil.( maar goed das verder voor jou geen interessante info.) t Is dus duidelijk dat het dus WEL goed kan gaan. Dus waarom iemand van 46 nemen waar je dagelijks heibel mee hebt?
Als je nooit problemen hebt met iemand van 22!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo lang jullie beide volwassen waren aan het begin van de relatie en geestelijk nog in orde zijn, zie ik zelf geen problemen om het niet te proberen.
Het is uiteraard raar/vreemd, maar mensen vinden het ook raar als een man een grotere vriendin heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, als het leven een grote soap is dan loop je natuurlijk het risico dat (als je een zoon hebt) er tussen die twee ook wat genegenheid kan ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Done. Het komt vaker voor en het gaat vaak nog goed ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt door de maatschappij als geheel als 'not done' gezien, vrees ik. Echter, er is in de maatschappij ook een grote groep mensen welke zegt: Je moet doen waar je beiden gelukkig van wordt. Je bent allebei volwassen. En als het volgens jullie goed zit, dan moet je vooral samen zijn. Ik zelf ben voorstander van het laatste, en wens je veel geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk hoe je kinderen reageren en hoe alles na tijd verloopt.
Je kinderen gaan natuurlijk altijd voor alles. Maar in principe hoeft leeftijd geen verschil te maken in de liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom vraag je dat? Heb je zelf twijfels erover? Als dat niet zo was had je de vraag niet gesteld.
13 jaar geleden
Als jouw vriendin (22) zelf beslissingen kan maken is dit mogelijk. Alleen jullie beslissen of dit 'done'is of niet!
Wel moet er wel rekening gehouden worden met verwachtingen van partners... maar zeg nou zelf... een partner met dezelfde leeftijd/wijsheid is ook geen garantie voor succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jullie van elkaar houden moeten jullie het gewoon doen.Aan liefde is geen leeftijdsgrens verbonden.Lekker genieten van elkaar dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zij is volwassen jij bent volwassen? what's the problem? geniet ervan man... ze kunnen beter over je fiets lullen als over je lul fietsen... doe gerust wat je wilt lullen doen ze toch wel... als het nou een kind was... maar jullie kiezen hier beiden toch zelf voor? en ze is jonger dan je kinderen dus je kinderen zijn ook oud en wijs genoeg... die hebben het ook maar te accepteren... het is jullie leven... volg je hart!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was je toe aan je "tweede leg"?

Ik kan me niet voorstellen dat het een
gelijkwaardige relatie is, maar ach,
iemand van 22 mag dat ook al lekker zelf
uitmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet om het done of not done zijn. Het gaat erom wat jullie zelf voorelkaar voelen. Zit het goed met het gevoel, dan maakt het niet uit wat anderen zeggen. "Die anderen" leven immers niet jullie leven. dat doen jullie zelf. De enige verantwoordelijkheid die jullie hebben is naar elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk kijk maar eens naar patricia paai !!
met haar vriend nikki!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Age is just a number!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang het tussen jullie goed zit, moet je niet kijken naar wat de rest en andere ervan vinden, kijk maar gewoon wat jij het prettigst vind, het leeftijdsverschil is wel wat groot maar als het echte liefde is.....wie houd jullie dan tegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jullie samen gellukig zijn gewoon bij elkaar blijven alleen als jullie lang bij elkaar blijven gaat de een waarschijnlijk eerder dood dan de ander wat erg vervelend is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar helemaal aan hoe jullie met elkaar om gaan.
Ik vind het zelf niet kunnen. Maar zoals je leest zijn er ook een hele boel mensen die wel vinden dat het moet kunnen.
Dus het lijkt me dat je er verstandiger aan doet om je niet te laten be invloeden door de meningen die hier gegeven worden maar gewoon lekker gelukkig zijn met je meissie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen dat je iemand van tenminste 5 jaar ouder dan je kinderen zou moeten zoeken, voor jou is het misschien leuk maar als je kinderen iets betekenen, doe je het zo of wil je dat je kinderen hun jongere stiefmoeder de baas over haar gaan spelen... ze zal snel weglopen of je kinderen van jullie of jullie van je kinderten en je kinderen waren er eerst dus keuze is toch snel gemaakt...
nog niet te zeggen dat ik het eerlijk gezegd een dome vraag vind, het antwoord ligt vlak voor je neus...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefde is liefde, helemaal mee eens.

Echter, je hebt wel 25 jaar meer levenservaring.
Dat is toch anders dan samen ontdekken.
Jij hebt al kinderen met een andere vrouw, een leven voor haar en buiten haar.

Done of niet, het gaat erom wat jullie voelen.
Je kan je beter afvragen waarom je iemand van 22 als ideaal beschouwt buiten het jong zijn, no offense :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat moet jij met een vriendine die jonger is dan je eigen kinderen...denk eens verstandelijk goed na waar je mee bezig bent. Je vervult een vaderrol blijkbaar... en dat meisje moet ook eens realiseren waar ze aan begint.
Je had zelf de boot moeten afhouden. Door een jonger iemand te nemen wordt je zelf niet jonger van... ouder wordt je toch... als daar je onzekerheid in mocht liggen.
en een jong bladje is niet perce beter dan een ouder blaadje dus ik snap niet dat je niet aan je eigen kinderen denkt, wat je ze hiermee aandoet... geloof mij geen enkele kind vind het leuk een jonger iemand als stiefmoeder te krijgen.. of whatever het ook heen mag gaan... zoek iemand die tien jaar jonger is ... dat kan wel...maar laat die jongeluitjes met rust... en als dat meisje achter je aan zit is het jouw taak haar erop te wijzen dat het niet kan... maar goed dat is mijn mening:)))

Toegevoegd na 7 minuten:
alleen omdat ze meerderjarig is grenst dit niet aan pedofilie... natuurlijk mag ik dat niet zomaar zeggen... maar oudere mannen en omgekeerd oudere vrouwen die op zulke jong volwassen vallen moeten bij zichzelf toch eens goed gaan nakijken wat de werkelijke reden is om samen een relatie aan te gaan... iedereen zit jou aan te moedigen in goeie bedoeling...maar het blijft wel dikke vraagtekens... ik vind het voor jouw kinderen en haar ouders een moeilijke opgave om dit te moeten en kunnen accepteren... het lijkt tegenwoordiger dat hoe jonger de een en hou ouder de andere een nieuwe aanvaarding is ofzo>>> op een bepaalde leeftijd kan het wel ... vanaf een jaar of dertig vijfendertig kan je best in jaartjes verschillen... jonger dan die leeftijd vind ik het persoonlijk soms wel raar... 25 jaar trouwt met 80 jarige bv... sorry maar dat is dus niet uit liefde maak je mij niet wijs... 25 jarige trouwt met vijftigjarige...ik weet het niet ... ik vind het vaag en ik wil echt niet bekrompen zijn, maar moet er niet aan denken dat mijn dochter van 18 met een veertigjarige aan komt kakken ... zou kunnen voorstellen dat zij verliefd is en zovoorts maar omgekeerd zou ik het niet vertrouwen...maar nogmaals het is mijn eigen mening die ik hier neerzet ... en dus ja moet je zelf weten wat je doet... maar ik geef je mijn zege er niet over :))))

Toegevoegd na 22 uur:
misschien oordeel ik te hard...ik weet dat het bij sommige kan lukken, maar we weten ook met zijn allen dat die paar een klein percentage is ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen omdat iemand al ouder is, betekent dat nog niet dat de gevoelens van liefde niet oprecht zijn.
Uit praktijk ervaring weet ik zeker dat niet iedereen er zo ruim over denkt. Mijn vermoeden is dat je behoorlijk scheef wordt aangekeken, ook als je de jongere partner bent.
ik ben eens vijftien jaar lang verliefd geweest op een kerel die 21 jaar ouder was. Maar dat was echt NOT done.

Hoe men daar nu ook zo open over spreekt is mooi, maar in de praktijk ligt het vaak anders. Men is het er vaak niet mee eens. Men vindt het maar raar.

Maarrrr ik vind het dus prima, en heb er ZELF nooit een probleem van gemaakt! ik was verliefd en de hele wereld kon op het dak gaan zitten :-)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat leeftijd in de liefde geen belang heeft, er zijn teveel oudere tradities we worden teveel geleid in ons leven laten we daar eens van af stappen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er valt eigenlijk hier geen antwoord op te geven.
Als het voor jullie werkt, is het "done", werkt het niet.... je raad het, is het "not done".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut niets mis mee. Jullie zijn allebei volwassen en als jullie van elkaar houden dan is dat alleen maar mooi! Gefeliciteerd met jullie geluk! :)