Wat voor ondersteuning is er mogelijk na behandeling GGZ?

Ik ga binnenkort starten met een behandeling bij het SGGZ voor mijn autisme met daaraan ontstane klachten. Na 1,5 - 2 jaar is de behandeling klaar. Helaas is autisme daarmee niet genezen en er blijft altijd wel een zwakke punt op sociaal vlak. Het lijkt mij verstandig om na de behandeling bij het GGZ toch iets van ondersteuning te krijgen. Maar buiten de huisarts (wat eventueel kan natuurlijk) heb ik geen andere ondersteuning kunnen vinden. Vandaar mijn vraag hier.

Weet jij het antwoord?

/2500

Beste Eric, Je kijkt nu te ver vooruit. Dat is waarschijnlijk ook 1 van je valkuilen. Maar dat hoort bij jou en het is niet erg. Je krijgt de komende 2 jaar hulp bij de ggz. Hier gaan ze je leren omgaan met autisme en het dagelijkse leven. Voor allerlei diverse sociale situaties zal je tips en tricks krijgen. Zodat je na de 2 jaar zelfstandig kan functioneren in sociale situaties. Mocht dit niet voldoende zijn kan je altijd meer hulp krijgen van de ggz. De termijn van 2 jaar staat niet vast. Maar is een inschatting waarin de ggz denkt dat ze je voldoende hebben geholpen. Jou autisme zullen ze hiermee zeker niet genezen. Dat gaan ze niet eens proberen. Maar ze gaan je "in je kracht zetten". Kijken naar wat je wel goed kan. En zorgen dat je je valkuilen kan herkennen en leren hoe je hiermee om kan gaan. Succes met je behandeling. Het gaat vast goed komen. En autisme maakt je alleen maar uniek, niet ziek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100