waarom "plakt"de ene wel op een foto en een ander niet?

Waarom staat de ene iemand wel altijd leuk op een foto en een ander niet.
Als ik weet dat er een fot wordt gemaakt heb ik of mijn ogen dicht of ik lach heel raar of... nooit zijn ze leuk.
Van de 100 is er misschien 1 leuk waar ik mijn ogen normaal open heb en geen rare blik of mond heb. Hoe doet men dat toch?
En kan je dat leren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Wanneer mensen neplachen vergeten ze vaak hun ogen "bij te trekken". Veel mensen laten ze helemaal "open" staan en dat ziet er enorm nep uit. Overigens, een niet té grote glimlach helpt ook. Maar de ogen zijn er een groot aandeel in.

meer tips, zie bron:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik sta ook vaak suf op een foto
de laatste tijd draai ik mijn hoofd opzij
en profile staat beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is misschien een goed optie.
als wel een fotos maak van mij zelf ( 100 dus dan is er meestal wel eentje leuk voor op de hyves ofzo ) met de camera in mijn hand lukt het soms wel en die zijn ook meer van de zijkant :-)
Fotogeniek kun je niet worden.Je bent het of je bent het niet. Heel simpel. Het heeft vooral te maken met de symmetrie van je gezicht en lichaam. Ook de grote van je ogen speelt een belangrijke rol en ze moeten niet te dicht bij elkaar staan. De juiste verhoudingen zijn dus erg belangrijk. Zelfs het testosteron gehalte in je lichaam schijnt een belangrijke rol te spelen. Het mag niet te hoog zijn maar vraag me vooral niet waarom. Fotogeniek zijn heeft ook te maken met zelfverzekerdheid en een goede uitstraling. Je hoeft ook niet perse heel erg mooi te zijn om fotogeniek te zijn. Soms duikt er wel eens een foto van een beroemd fotomodel op zonder make up en dan blijkt het model toch een stuk minder mooi te zijn. Maar ze heeft wel een symmetrisch gezicht en een grote dosis zelfvertrouwen en uitstraling en dat kan een mens ook aantrekkelijk maken. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe de foto gemaakt is. Van de zijkant kun je er vaak belabberd uit zien, zelfs een fotomodel. Er zijn wel tips om wat mooier op een foto te verschijnen en daar maken modellen en filmsterren dankbaar gebruik van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen vinden foto's van zichzelf niet mooi, er zijn er maar weinig die er blij mee zijn. Dus misschien kijkt een ander heel anders tegen jouw portertten aan
anneliez
13 jaar geleden
Ik ken het... Soms zijn er op een feestje o.i.d. zoveel foto's gemaakt waar ik op sta en ik vind er maar een paar mooi. Ik denk dat je 'fotogeniek' bent of niet. Sommige mensen staan nou eenmaal altijd mooi op een foto en ik zeg dan altijd; die is fotogeniek. Ik heb ook zo'n vriendin die er (bijna) altijd leuk op staat, bij haar is het dus omgedraaid... van de 100 foto's staat ze er 95 keer leuk op.... Ik zeg altijd maar; je hebt het of je hebt het niet. Hoe lullig het misschien ook klinkt...
Ik denk wel dat je het kunt leren. Misschien kun je een keer een fotosessie doen bij een professionele fotograaf, die kan je tips geven, leg het hem uit en misschien heeft hij het antwoord voor je! Hoeft niet duur te zijn overigens, ik heb een keer een 'shoot' gedaan van 30 foto's voor 20 euro....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die ken ik ook wel, mijn kids gaan nog wel eens naar die fotograaf maar voor mij zelf vind ik dat echt weggegooid geld ben ik bang. Tips of niet ... tenminste tot nu toe er staan leuke tips tussen moet ik zeggen.
Mijn ervaring is dat de leukste foto's de spontaanste foto's zijn.
Dus waar je niet voor poseert.
Ik heb een kleine fotostudio op zolder met lampen enzo, maar bijna niemand van de volwassenen wil een mooi portret, om dezelfde redenen als die jij noemt.
Gelukkig de kinderen wel, met hoedjes en knuffels en veel lol.

Het is wel vaak hoe je zelf naar jezelf kijkt.
Net als bij stemmen: je kunt je eigen stem ook niet goed horen als die opgenomen is.

Dus proberen je niet bewust te zijn van fototoestellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat iedereen leuk op de foto wilt. Nu zijn de meeste mensen wel zo dat zij daardoor denken dat ze 'anders' moeten zijn dan dat ze nu zijn. En aangezien ze dan niet weten hoe ze anders moeten zijn, komen ze er raar op.
Als ze dan de foto terugkijken, vinden ze het niet leuk en komen ze in een vicieuze cirkel terecht.

Het heeft dus alles te maken met het zelfbeeld wat mensen hebben. Niet iedereen heeft last met zijn eigen zelfbeeld.
De een vind zichzelf knap en kan rustig zichzelf blijven en de ander maalt hier gewoon niet om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen, iets minder kieskeurig worden en jezelf wel leuk vinden op een foto, met al je hebbelijk- en onhebbelijkheden, dat is de truuk. echt waar...
Omdat je weet dat niet iedereen voor portretfotograaf heeft geleerd en alleen het leuke moment met jou daarbij wil opslaan.
Als je naar de anderen op de foto's kijkt zie je aan iedereen wel iets en denk je; oh jee, die zal daar niet blij mee zijn...
Het is juist helemaal oke!!! het zien dat niemand perfect is, jij niet alleen, maar wij allemaal...
Mocht je nu eens leuk, in je eigen ogen, op een foto staan ga dan experimenteren, ga met z'n twee (kan ook alleen met je zelfontspanner) op pad en maak van alle kanten foto's, ontspannen, gespannen, gek, niet gek, verschillende achtergronden, probeer alles uit en dan ga je zien op welke manier jij er het leukst op staat.
veel plezier!