Ik voel me super moe en afwezig. Weet iemand hoe dit komt?

Ik krijg nu net zoveel slaap als toen ik me beter voelde. Daar ligt het dus niet aan.

Toegevoegd na 35 minuten:
Ik eet gezond, voornamelijk biologisch, elke dag fruit en weinig snoep/snacks. Alvast bedankt voor alle antwoorden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (5)

Dan zijn er andere dingen in je leven die veel energie kosten, waarschijnlijk psychisch omdat je niks zegt over lichamelijke activiteiten. Ik heb hetzelfde, zit al een tijd thuis, slaap veel en sta moe weer op. Psychisch spelen er hele diepe processen, een soort innerlijke strijd waarin bepaalde overtuigingen/ aannames die je hebt niet meer blijken te kloppen, maar hoe het dan wel zit weet je ook niet. Gevoelens en gedachten lopen door elkaar, net zoals het verleden en het heden. Ik voel me ook afwezig, alsof ik op een eilandje zit waar ik het allemaal moet uitzoeken met mezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de psychische dingen die hier boven beschreven staan kan het ook iets fysieks zijn. Sportte je vroeger meer of minder? At je andere dingen? Je kunt bijvoorbeeld vitamine te kort hebben of ijzer.

Probeer de komende tijd eens wat extra vitamine te slikken en wat beter te letten op wat je eet, dat scheelt vaak al een stuk. Als je dan ook nog 30 minuten per dag sport krijg je meestal al een stuk meer energie dan wanneer je de hele dag niets doet.

Dus om de oorzaak te vinden moet je kijken naar die dingen die anders zijn geworden. En dat kan psychologisch of fysiek zijn (ouder worden valt ook onder fysiek..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft dit wel eens. Als het lang duurt en er is geen duidelijke oorzaak te bedenken: naar de dokter! Eerst een eventuele medische oorzaak uitsluiten !
Daarna verder speuren. De huisarts is in het algemeen expert in doorverwijzen, als dat nodig lijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je in grote lijnen inderdaad heel gezond leeft, maar in de kleine details niet, dat je dus net een bepaalde vitamine niet binnenkrijgt bijvoorbeeld, die je lichaam wel nodig heeft.
Vraag even aan je huisarts om je bloed te laten prikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je beleeft je leven niet zoals je zou willen leven. Hierin bega je niet je weg die je voor jezelf hebt uitgestippeld.
Doe wat er in je hart ligt. En om erbij te komen zul je helder en fit moeten worden.

Begin eens aan je conditie te werken. Ga eens sporten en dat zal je al helderheid kunnen geven. Daarna zul je in je hart kunnen kijken om de zien welke weg jij wilt belopen.