Mag je Tampons gebruiken bij een vaginale schimmelinfectie?

Ik heb sinds een paar dagen een schimmelinfectie door antibiotica. Nu ben ik ongesteld geworden en lees op het internet verschillende reacties op tampons, de ene website geeft aan juist wel tampons te gebruiken, de ander juist niet. Moet ik nou maandverband of tampons gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor medicijnen gebruik je tegen de schimmelinfectie? Oraal, vaginale eitjes of zalf of nog anders?

Antwoorden (2)

Je kunt in dit geval beter maandverband gebruiken. De schimmelinfectie zal moeten verdwijnen. Maar als je tampons in hebt, zal je de infectie langer in je lichaam houden.
Daarbij zal je waarschijnlijk 'eitjes' moet inbrengen. De tampon al dit opzuigen. Natuurlijk zal de menstruatie ook een gedeelte van het medicijn verloren laten gaan. Maar als je dit inbrengt op het moment van de dag dat je het minste menstrueert (vaak 's avonds/'s nachts), werkt dit medicijn het beste.

Wel geregeld een schoon maandverband pakken, om 'broeien' te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt niet welke medicijnen je gebruikt maar als je orale tabletten hebt (via de mond dus) maakt het niet zoveel uit. Die doen hun werk toch wel van binnen uit. Gebruik wat je het prettigste vindt want het maandverband kan ook extra jeuk geven.

Als je die vaginale eitjes gebruikt: die moet je voor het slapen gaan inbrengen en dat lijkt me niet echt fijn met een tampon. Ik zou dan maandverband gebruiken.

Als je zalf hebt zou ik juist weer een tampon gebruiken omdat anders alle zalf toch ook weer opgenomen wordt door het maandverband.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi,bedankt voor de reactie, ik gebruik nu crème tegen de jeuk omdat het afgeraden wordt om het te gebruiken als je ongesteld bent, wil echt gaan behandelen als ik van de menstruatie af ben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De arts die jou niets anders wil voorschrijven omdat je ongesteld bent begrijp ik niet. Je hebt gewoon orale tabletten hiervoor!