Als ik een pre-workout zonder caffeine neem krijg je dan alsnog een hogere bloeddruk?

Met caffeine die ik nu heb word je bloeddruk verhoogd. Maar als ik er nou 1 neem zonder word dan het bloeddruk ook verhoogd?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat ligt er helemaal aan welke andere ingrediënten er in je pre workout zitten. Lees de verpakking maar eens goed. Ook zijn er meerdere van die pre workout poeders/drankjes die echt gevaarlijke en soms zelfs illegale stoffen bevatten. Daar kun je op den duur klachten van krijgen. Of zelfs verslaafd aan raken maar dat hoor je gelukkig nog niet veel hier in NL.
Lees de ingrediënten op de verpakking en check ze op internet wat ze zijn. Kijk ook naar reviews van het product en merk.
Better safe then sorry!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Edit: al is zo der cafeïne natuurlijk sowieso al beter. Cafeïne is ongezond bij veel en vaak gebruik. Et als die energie drankjes etc.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
zo der = zonder
Ritsuka
5 jaar geleden
Preworkout is nergens voor nodig, gewoon goed eten en drinken, en voldoende rust pakken.

Antwoorden (1)

Cafeïne kan de bloeddruk verhogen. Indien cafeïne de bloeddruk verhoogt, dan is dit tijdelijk.

Cafeïne in een pre-workout wordt niet toegevoegd om de bloeddruk te verhogen, maar om je beter te concentreren en beter te laten presteren.
Indien je overstapt naar een andere pre-workout (zonder cafeïne), zal de bloeddruk ook minder gestimuleerd worden om te verhogen.
Ik weet niet of je wilt overstappen naar een andere pre-workout, omdat je van deze last krijgt van je bloeddruk.

Ik weet dat onder jongeren pre-workout 'in' is. Maar sommige onderzoekers zeggen dat een flinke bak koffie met een banaan hetzelfde effect geeft. Maar dan zal bij jou ook de bloeddruk stijgen door de koffie.

Cafeïne zit in heel veel middelen: energiedranken, koffie.... Als je gedurende de dag regelmatig koffie of energiedrankjes drinkt, kan het zelfs zijn dat de cafeïne in jouw pre-workout zelfs geen effect meer heeft op de bloeddruk. Waarschijnlijk doe jij dit niet, omdat je behoorlijk reageert op jouw pre-workout.

Dus, wil je geen verhoogde bloeddruk meer, omdat je dat krijgt door jouw pre-workout, stap dan over op 1 met minder of geen cafeïne.

Ik hoop dat ik de vraag goed geïnterpreteerd heb.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de reactie je komt duidelijk over.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Gelukkig. Ik hoop dat jouw vraag verduidelijkt is.