als je een plas moet doen, geeft je lichaam door dat je naar de wc moet, dat is iets lichamelijks, iets natuurlijks.

het korte termijngeheugen dat minder wordt, is heel lastig, ik weet, ik heb er last van.

echter, het is me nog niet gebeurt dat ik op weg naar de wc niet meer wist wat ik ging doen.

blaastraining is interessant, maar niet gezond.
hoe vaker je plassen uitstelt, hoe slechter het zou zijn volgens de hh medici.

antwoord: ja hoor, blaastraining heeft wel zin als het korte termijngeheugen je in de steek laat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee.

Het al dan niet kunnen ophouden van je plas,
heeft weinig te maken met je korte termijn geheugen.

Als iemands korte termijngeheugen zo slecht is, dat hij vergeet dat hij/zij naar de wc is geweest,
of juist niet is geweest.......
dan is er echt meer aan de hand dan met een blaastraining op te lossen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk wel. Want je voelt het als je blaas vol is. Daar maakt het niet om uit dat je niet meer weet hoe lang het is geleden dat je daarvoor naar de wc bent geweest. Je zindelijkheid zo lang mogelijk bewaren is altijd prettiger.
Amadea
11 jaar geleden
ja het helpt werk met een wekker ,die laat je elk uur aflopen en laat ze/hem naar de toilet gaan wel of geen volle blaas ook met korte termijn geheugen werkt dit ,dit was mijn training in het ziekenhuis na een operatie