Is er een relatie tussen blaren en andere gezondheidsklachten (migraine)?

Ik heb gisterenmiddag mijn voeren helemaal stuk gelopen en heb nu enorme open blaren op mijn hielen. Aangezien ik geen spullen had om dit te ontsmetten etc. is dit niet gebeurd. Nu heb ik sinds gisteravond migraine (nog nooit gehad) dit gaat niet tot nauwelijks weg met pijnstiller en ook lichte koorts. Kan dit zijn door een of andere infectie in mijn blaren of is dit gewoon toeval?
Ik wil in deze moeilijke tijd voor de zorg niet naar de huisarts voor niets.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K
Amadea
4 jaar geleden
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat het coronavirus jou te pakken heeft...
Antoni
4 jaar geleden
De huisartsen maken zich sinds kort (begin april 2020) zorgen over de mensen die vanwege de coronacrisis niet meer naar het spreekuur komen terwijl ze dat wel zouden moeten doen... Dus misschien zou je toch eens even contact moeten opnemen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Niet iedere keer dat je koorts krijgt is corona. Ik heb geen enkele andere klachten die linken aan COVID-19, en buiten dat heb ik dit virus ook al een paar weken geleden gehad. Ik denk eerder aan iets van een ontsteking, voel mijn verder helemaal niet grieperig.
Antoni
4 jaar geleden
Mocht je reactie ook voor mij zijn bedoeld: ik schrijf niet dat ik vermoed dat je corona hebt, maar wel dat het verstandig is contact op te nemen met je huisarts, ondanks de coronacrisis.

Het beste antwoord

Als je blaren open zijn kunnen ze ontstoken zijn. Je voeten zijn dan warm en wat dikker. Daarvan kun je koorts / verhoging krijgen en een wat grieperig gevoel. Verzorg je voeten (en de rest van jezelf) goed. Doe het rustig aan, neem een voetenbadje met warm water en wat soda erin (dat ontsmet), leg je voeten wat hoger dan dat je zit. Dan zou het zo over moeten zijn. Mocht je diabetes hebben: wees dan extra voorzichtig met ontstekingen aan je voeten!
(En je kunt natuurlijk altijd je huisarts bellen, of je vraag via de chat / mail voorleggen. Maar eigenlijk denk ik dat je je morgenochtend al flink beter voelt.)
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het op langer termijn wel mogelijk is hier ziek van te worden, maar niet zo snel denk ik. Het kan wel zijn dat deze migraine een reactie op je lichaam is, bij het proces om de blaren te herstellen. Als je hier langer last van hebt, zou ik even naar de huisarts gaan. Wat betreft de migraine; bij mij helpt een warm/koud, net wat fijn voelt, washandje op je voorhoofd te leggen. En lekker even uitrusten. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie! Ik ging er ook van uit dat het geen link was maar je hoort zo vaak van enge infecties en bacteriën die super snel werken en dat iemand dan ineens een arm of een been kwijt is.. dus ik dacht vraag even of het mogelijk is. Ik heb er wel calendula zalf op gedaan en zit aan de ibuprofen.. Heb dit ook moeten nemen toen ik een ontsteking in mijn voet had en dit werkt eigenlijk ook super als onstekingsremmer dus ik hoop dat het daarmee gauw over is. Dankje voor je washandjestip!