Na het zwemmen hoge koorts (3x), toeval of reden... maar welke?

Mijn dochter van 2 (bijna 3) is nu al 3 x direct na het zwemmen overvallen door hoge koorts welke ongeveer 2 dagen aanhoud. Dokters zeggen toeval, maar moeder denkt dat er een connectie is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23.9K

Het beste antwoord

Het lijkt sterk dat het te maken heeft met het chloor in het water.
Het zou invloed kunnen hebben op de luchtwegen.
Chloor dood alle leven (bacterieen) maar ook alle goede!
Hierdoor zou de bescherming van deze goede bacterieen tijdelijk na het zwemmen niet werken.
Verkeerde bacterieen krijgen dan een kans en het lichaam reargeert hierop door koorts.
Het zelfde geldt voor de oren, deze kunnen ook ontstoken raken na het zwemmen in chloor water.
Dus sorry dokters ik denk dat jullie geen gelijk hebben!

Toegevoegd na 6 uur:
Moet zijn :het lijkt me sterk dat het NIET te maken heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn vervelende virussen, die overgebracht worden in zwembaden met onvoldoende chloor, en die lijken op griep.
Maar die hebben altijd een incubatietijd van 5 tot 9 dagen.
Als de verschijnselen meteen na het zwemmen optreden valt dat af.
14 jaar geleden
Heb je er wel eens aan gedacht om je dochter te laten testen op gevoeligheid van 'zoutzuur, fosforzuur en zwavelzuur'?

Want deze drie zuren zijn als aanvulling op chloor ook al een x-aantal jaren verplicht in zwembaden i.v.m. de gegarandeerde hygiëne die zwembaden moeten bieden...

Zoutzuur komt overigens al zeker 30 jaar voor in zwembaden. Maar aan het feit dat er ook een leuke mix van fosforzuur en zwavelzuur in zit is nooit echt ruchtbaarheid aan gegeven. Fosforzuur word gebruikt om de kalkaanslag tot een absoluut minimum te beperken. Zwavelzuur word gebruikt om het water te desinfecteren...

Chloor en zoutzuur hebben een bacterie dodende werking. Wat fosforzuur en zwavelzuur overigens achter de schermen ook doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zeggen dat de buis van Eustachius bij kinderen korter is, dus gevoeliger voor infectie`s. en ik kan me wel voorstellen dat in sommige baden waar mischien minder chloor word gebruikt kinderen vatbaarder zijn voor bacterien. (ze slikken het perongeluk in, het komt in de oren (niet goed gedroogd na het zwemmen?), of mischien om dat een ander kindje in het bad iets onder de leden had? Je weet het nooit zeker.