Omdat je verzadigd bent met prikkels, van welke aard dan ook.
Je zult je dan af (willen) schermen voor meer input, zelfs ongeacht of je die normaal gesproken wel leuk gevonden had.
Dan is het tijd om te rusten (liefst slapen) om je prikkels te verwerken en ruimte te maken om nieuwe prikkels op te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Soms is men er niet bij op het werk,men heeft grote zorgen thuis,af en toe is het te warm op de zaak,en thuis als je er maar eenmaal aan begonnen bent valt het wel mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je af en toe gewoon toe aan bent aan even lekker niks doen. Je lichaam moet af en toe even tot rust komen!
Er zijn natuurlijk ook gewoon luie mensen, die nooit ergens zin in hebben, maar dat terzijde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je moe bent of depressief. Of schizofrenie hebt. Noem maar op. Of het tijdelijk even niet weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heeft schizofrenie met niks doen te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de kenmerken van schizofrenie is het nergens zin in hebben, naast vele andere kenmerken natuurlijk. Daarom liggen ze vaak op bed.
Omdat je wel eens rust verdient, b.v. gisteren keihard gewerkt, vandaag ff niks. Soms moet dat kunnen en er gewoon lekker aan toe geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hetgeen je moet doen, niet leuk is.
Omdat je er een hekel aan hebt om iets te moeten.

Maar, kom op. maak een inschatting van de hoeveelheid tijd die het je zal kosten, en besluit of je het nu zal doen, met rust naderhand, of straks, met rust nu, en straks een berg adrenaline, waardoor het nog beter gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zin heb je niet,die moet je maken! Een uitdrukking van mijn vader,die nog steeds van kracht is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je stoned bent bijvoorbeeld. Of omdat je in een negatief gedachtenpatroon zit die je energie ontneemt. Of je hebt iets onder de leden wat je energie ontneemt.

Wat ook kan zijn, is dat je op dat ogenblik zulke oogkleppen voor hebt, dat er potentieel genoeg dingen zijn waar je zin in hebt maar die gewoon niet in je opkomen.