Is polyesterhars schuren gevaarlijk?

Bij de auto van mijn broer zaten 4 kleine gaten dit heb ik heb met polyesterhars bijgewerkt en buiten de garage geschuurd met waterproof schuurpapier. Echter kwam er toch stof vrij, is dit gevaarlijk? Het is iets wat ik niet dagelijks doe.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

* Polyester bewerken is chemie, chemie is per definiete gevaarlijk, je kan niet voorzichtig genoeg zijn, zeker niet als je kinderen hebt.
* Als je klaar bent ga dan grondig douchen en je haar wassen, ook al heb je nog zo'n honger. Ga nooit tijdens het bewerken van polyester of voor het douchen nadat je met polyester heb gewerkt eten. Liever ook niet drinken.
* Dit geld ook voor het schuren van polyester waarbij zeer fijn stof vrijkomt die glasvezel bevat.
* Pas nadat het produkt is uitgehard en/of geschuurd waarna het met veel water word afgespoeld is het veilig om met blote handen aan te pakken. Alleen afvegen met een doek of afblazen met perslucht is niet voldoende.
fremar
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt Fremar, Het was een korte stukje 3cm bij 40 en bij de eerste 10cm kwam een beetje stof vrij. Ik heb gebruik gemaakt van de Albastine polyesterhars kit, er zat niet echt een veiligheid instructie bij van let met schuren enz. :( Ik heb bij het aanbrengen handschoenen gebruikt en schuren in de buitenlucht gewerkt, niet dat minder gevaarlijk is maar is beter dan binnen.