Ik las laatst iets over bedwantsen in hotels, maar hoe komen die beesten daar en is de hygiëne van zo'n hotel dan slecht?

Kan een hotel daar iets aan doen? Waar herken je bedwantsen aan en kun je die ook thuis hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Het lijkt er vooral op dat de bedwants tegenwoordig resistent is tegen veel bestrijdingsmiddelen. Men dacht dat ze uitgeroeid waren, maar ze komen nog her en der op de wereld voor, en een hotel is natuurlijk bij uitstek een plek waar mensen vanuit verschillende plekken slapen. Een hotel kan niet al zijn gasten desinfecteren voor ze naar hun kamer mogen.
Om ze te bestrijden heb je een gespecialiseerd bedrijf nodig, dat met de juiste insecticides werkt en weet hoe ze tot in de kleinste hoekjes en gaatjes kunnen sprayen - ook achter loszittend behang, in holle bedframes, in muurholtes van leidingen... En ze kunnen maanden overleven zonder voedsel, dus 1 keer behandelen is niet genoeg.

Hier vind je meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedwants
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bedwantsen schijnen al een tijdje New York te teisteren en dan komen wij ook snel aan de beurt.
Bedwantsen bevinden zich graag in bed, zoals te verwachten viel, en graag dicht op onze huid.
Bedwantsen komen daar omdat reizigers zich van over heel de wereld naar o.a. New York begeven.
Bedwantsen begeven zich graag in donkere hoekjes en nauw spleetjes en zijn dus moeilijk te verjagen.
Hotels kunnen ook niet dagelijks de kamers vergassen om u van deze beestjes te vrijwaren; u reist en u neemt die beestjes mee; als u uw leven lang in Zwammadam was gebleven was u met die beestjes waarschijnlijk niet geconfronteerd geworden.
Door U wereldreiziger loop ik de kans last van die beestjes te krijgen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Oh ja, bedwantsen kun je ook thuis hebben, want ze reizen gewoon gezellig met je mee ;-)
Die beesten komen daar omdat jij of een andere reiziger die meeneemt want wantsen houden van meeliften.
De hygiëne van zo'n hotel is niet slecht; de reizigers verspreiden beestjes en bacillen etc. en vinden altijd dat zij niets meevoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer de bedwants steekt om bloed te zuigen ontstaat een jeukend bobbeltje. De bedwantsenbeet is typisch een rood vlekje met centraal een klein bultje rond de steekplek. De steek-opening is nog zichtbaar. Meestal zijn er meerdere bultjes bij elkaar te vinden. De jeukende rode bultjes zijn vergelijkbaar met muggenbeten.

Bedwantsen zijn bloedzuigende parasieten van 5 tot 6 mm groot in het volwassen stadium. Er bestaan verschillende soorten bedwantsen. In de jaren na de 2e wereldoorlog leek de bedwants in West-Europa en Noord-Amerika vrijwel geheel uitgeroeid te zijn. De laatste 10 jaar is de bedwants echter bezig met een schijnbaar onstuitbare opmars.
Zij zijn vooral te vinden in slaapkamers: in hotels en pensions, maar ook in particuliere huizen worden ze steeds vaker gesignaleerd. Deze insecten met hun platte lichaam kunnen zich in kleine kiertjes in en rond het bed verstoppen en wachten tot hun prooi, de mens, slaapt. Dan komen ze tevoorschijn en prikken met hun steeksnuit in de huid om bloed te zuigen. De wantsen zijn ongeveer een uur voor zonsopgang het meest actief.

Een bedwantsenplaag is de nachtmerrie van menig hoteleigenaar. Controleer bij het betrekken van een hotelkamer de bedden: kijk vooral onder het matras.
Zet de koffer neer op speciale bankjes die hiervoor bedoeld zijn en niet op de grond: zo voorkom je dat je eventueel aanwezige bewantsen als souvenir mee naar huis neemt.

Bedwantsen produceren een kenmerkende doordringende geur. Als je die eenmaal kent is het herkennen van een 'risicokamer' in een hotel reeds bij binnenkomst mogelijk.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijke reactie +
Voor een groot gedeelte bangmakerij,
je zou ook een artikel over muggen in hotels kunnen schrijven.
Hippo en de andere beantwoorders doen er gedeeltelijk aan mee, hun informatie is correct maar het belangrijkste vergeten ze:
"In tegenstelling tot andere bloedzuigende insecten als sommige muggen en vlooien, kan de bedwants geen ziektes overbrengen." (uit de bron van Hippo)

Tevens is de kans op een dodelijk ongeluk met een taxi in New York vast groter dan dat je last hebt van bedbugs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet om bangmakerij want niemand heeft het over infectiegevaar - alleen over of die beesten er inderdaad zijn en hoe dat komt.
En ook al brengen ze niks over, ik heb ze toch liever niet!