Hoe bouw ik mijn weerstand op?

Echt niet te geloven... in de laatste 2 maanden ben ik steeds ziek. 2x een longontsteking, een voorhoofdsholte ontsteking en nu keelontsteking. In alle gevallen binnen een week weer beter en aan het werk. Koorts is dan weg en na een week: hup weer ziek. Ik vraag me echt af hoe dit kan... wellicht door mijn nieuwe baan... tientallen kinderen om me heen met virusjes en bacterien....
Ben vorige maand van baan geswitcht dus kan het echt niet maken om me steeds ziek te melden. Maar ja, werken met hoge koorts is ook geen optie.
Ik heb overigens altijd wel een keer of 3 per jaar een griepje, maar nooit zo vaak in zo korte tijd.
Ik wil dus weerstand opbouwen omdat ik het idee heb dat dit helemaal weg is. Er hoeft maar iemand te hoesten en ik hoest de volgende dag ook.

Hoe bouw ik het best mijn weerstand op? Ik ben regelmatig buiten, slik zo nu en dan een vitaminepilletje maar wat kan ik verder nog zelf doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag zoiets is mij de laatste tijd ook overkomen blijf aam het snotteren en ben ook grieperig geweest en de week daarna ook weer griep werd er niet goed van

Het beste antwoord

Als er iets mis is met je weerstand, dan is daar een rede voor.
De weerstand wordt slechter, als we onregelmatig leven, te weinig rusten/slapen, te veel stress hebben, niet gezond eten, te weinig drinken, te weinig ontspannen, het klimaat in huis niet goed is ( te warm, te droge lucht),
we ergens allergisch voor zijn(vloerbedekking, vogels, katten, bepaalde kunsstoffen), ons veel te warm kleden, te weinig bewegen/sporten, te veel en regelmatig antibiotica slikken , slecht gebit en een slechte thuissituatie.
Een goede natuurarts adviseert je hoe verder en welke suplimenten en vitamine er goed voor je zijn.

Nu en dan een vitamine pilletje is geen oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar ben ik het nou helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tnx! Dat zijn een heleboel mogelijkheden... en in sommige herken ik wel iets. Die allergien bijvoorbeeld.... zoveel last van alles, ben er afgelopen zomer voor behandeld en slik nu medicijnen.
Zal eens voor mezelf nagaan welke dingen er nog meer aan de hand kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vlinder, misschien ben je er wel voor behandeld, maar is er wat gedaan aan de oorzaak?
Waar ben je allergie's voor?
Ik denk dat er niets veranderd is, je bent veel te vaak ziek.
Een gewone dokter onderdrukt je reactie's van de allergie door medicijnen, maar wat veroorzaakt deze reactie's?
Daar gaat het om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst: ik ben mijn hele leven al allergisch voor diverse dingen: pollen, grassen, katten, huisstofmijt, sterke luchtjes, honden en het ergst voor cavia's.
Door mijn astma heb ik altijd veel last van aanvallen van benauwdheid en extra last bij verkoudheden enzo.
Tot mijn 21e medicatie gehad, toen ging het best goed. Een paar jaar gestopt geweest maar laatste jaar was het weer een ramp. Diverse dingen uitgeprobeerd qua medicatie en nu iets gevonden dat helpt tegen veel symptomen. Het maakt het in elk geval draaglijk: minder jeuk, brandende neus en ogen, benauwdheid etc.
Maar het blijft altijd aanwezig en ik moet altijd huisdieren en stoffige plaatsen vermeiden. Ik stof bijvoorbeeld mijn huis ook met een mondkapje om vaak... raar maar waar. Het werkt het best om niet zo ziek te worden.
Wat deze reacties veroorzaakt? Overgevoeligheid van al die stoffen denk ik. Heb uren bloedonderzoeken gehad afgelopen zomer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu weet je zelf wel hoeveel onderzoek er door artsen gedaan zijn, de dokters komen niet verder dan onderdrukken, maar wat mag je beslist niet eten en drinken?
Mensen met dit soort problemen hebben vaak een erfelijke aanleg hiervoor.
Astma, allergiën, ecceem, vlekken en pukkels op de huid, haarproblemen enz. komen veel voor.
Een van onze kleinkinderen is ook zo'n probleem geval, na iedere griep of verkoudheid gaat het mis, maar ook stof, katten, kleurstoffen, smaakstoffen, koolzuurhoudende drankjes, suiker, aspartaan en stress.
Als de aanval te hevig was, moest hij het ziekenhuis in en ging aan de antibiotica, anders zou hij stikken.
Sinds een jaar loopt hij nu bij een natuurarts, veel dingen mag hij nu niet meer eten en drinken, omdat die aanvallen opwekten, allemaal dingen waar de gewone arts nog nooit over gesproken had.
Het gaat prima met hem, niet meer in het ziekenhuis opgenomen geweest en de aanvallen zijn erg mild, gebruikt steeds minder zijn puffertje, is flink aangekomen en is gaan voetballen.
Dus zijn er voor jou ook dingen mogelijk, buiten medicijnen slikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt wel een beetje op mijn verhaal als ik zo lees... ik ben ook onderzocht op voedselallergien, maar daar waren geen problemen mee zeiden ze.
Ik ben zelf eigenlijk helemaal niet iemand die snel naar een homeopaat of natuurarts zou lopen... veel te zweverig mijns inziens. Maar wie weet, wat niet is kan nog komen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vlinder dat zweverig is gewoon door je omgeving aangepraat, er is niets zweverigs aan.
Het eerste consult neemt de natuurarts goed de tijd voor je (1 uur), hij luistert naar jouw verhaal, hij zal daarna gaan meten bij bepaalde punten op je vingers en tenen.
Daar komt via een computer een uitslag van en dat geeft hem een totaal beeld hoe je er voor staat, sommige vullen het aan met een prikje in je pink(voel je niets van) voor een druppeltje bloed, als dat droog is kan hij het bekijken onder de microcoop, het bloed ziet er dan uit als stukjesrondjes en puntjes, dierect is aan het bloed te zien hoeveel allergie je hebt, maar ook stress (gaat vaak samen)
Dat samen met de cumputeruitslag geeft hem een goed inzicht hoe je er voor staat.
Dan wordt er een plan opgesteld voor je voeding, wat je wel en niet mag hebben.
Bij een volgend onderzoek wordt de nieuwe uitslag vergeleken met de eerste uitslag en kan je zien(zelf) of je vooruit bent gegaan.
Dus niets zweverigs aan en geen enge onderzoeken en geen dagen/weken wachten op een uitslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmm op die manier wist ik het niet. Ik hoor altijd alleen verhalen van zweefartsen die je aura lezen, je energievelden gaan doormeten en daar iets mee gaan doen.
Tnx voor de tips in elk geval en je uitleg, zal er zeker eens over gaan nadenken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.K. vlinderrrrr, niet te lang nog rondfladderen hoor.

Andere antwoorden (5)

Haal bij de Tuinen van het merk Bloem echinacea capsules en slik deze in de maanden met een 'R' als onderhoudsdosis 1 per dag en je zult merken dat het beter gaat en nog een tip, goed uitzieken als je toch wat te pakken hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tnx. Dat uitzieken is wel een probleem bij mij hoor... wil zo snel mogelijk weer aan de slag, zeker omdat ik met die nieuwe baan zit. Vreselijk om je steeds ziek te melden, maakt geen goede indruk...
Zal de tabletjes eens gaan proberen.
Tja, het klinkt misschien cliché, maar 2 stuks groenten en 2 stuks fruit op een dag is zeker goed voor de weerstand. Maak er anders 3 van. Lekker sporten en gezond eten, daar kan geen vitaminepilletje aan tippen. Het werkt echter wel als aanvulling op een gezonde levensstijl. In elk geval veel beterschap en als het aanhoudt, wellicht eens naar de dokter gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tnx. Ben juist sinds 2 maand veel meer fruit gaan eten... eet op mijn werk met de kids mee, die krijgen 2 stuks per dag.
Misschien meer groente enzo... ik neem het in elk geval mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed bezig! En ja, voor de echte fanatiekeling zijin er ook allerlei lekkere vitaminen te krijgen. Zelf probeer ik sowieso vele groenten te eten, en af en toe een appel ofzo. Voor de rest sport ik veel. Af en toe klap ik een vitaminepilletje achterover, maar niet structureel. Ik ben gelukkig zelden ziek, ik hoop jij ook niet meer :)
hoi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 by the way: 2 stuks groenten? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tnx! Ik ben zelf niet zo'n groente eter... probeer het altijd wel hoor, flink fijnhakselen door de rijst heen ofzo...
Mn eetpatroon zal ik eens goed onder de loep nemen, kan geen kwaad.
Hallo,

Wat vervelend zeg dat je dit hebt.Ik heb hier ook voor jaren terug last van gehad en kon er maar niet achter komen waardoor dit kwam.Gek werd ik ervan.

Ga op tijd naar je bed neem je rust.Blijf bij mensen uit de buurt(als dat kan) die verkouden zijn of grieperig zijn.
Misschien kan je naar een homophaat gaan of naar een ostheophaat.Laat je bloed testen misschien zit er een afwijking in.Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor weerstand is een goede balans nodig tussen werk en ontspanning, een gevarieerde voeding en voldoende buitenlucht. Houd je bij de dagelijkse voeding aan de schijf van vijf van het Voedingscentrum, zorg voor voldoende variatie in groenten en fruit. Ook regelmatig leven is bevorderlijk voor een goede weerstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kun je maar een beetje aan meehelpen.
je weerstand heeft te maken met je immuunsysteem.
en dat gaat zijn/haar eigen, autonome gang.
zelfs bidden helpt niet.
prettig omgaan met jezelf, doen wat jou het beste lijkt voor je gezond-zijn, stressbestendigheid, en je tevreden voelen helpen mee ivm weerstand.