Zijn blauwe plekken na het lopen normaal?

Ben terug beginnen lopen om mijn conditie op te krikken. Hoewel ik het zeer rustig aan deed ( anders hyperventileer ik), heb ik nu blauwe plekken op mijn bovenbenen (beide). Eerst werden mijn bovenbenen helemaal jeukerig na het sporten, en een uurtje later, toen ik ging douchen zag ik dat er allemaal blauw plekken waren. Kan geen wrijving zijn (heb het getest) , mijn benen raken er elkaar niet. En heb er ook enkele op buitenzijde van bovenbeen? Is dit normaal na het opnieuw terug beginnen sporten? Ik ben er namelijk niet stijf in, doet enkel pijn als ik erop druk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
zomaar blauwe plekken na het rennen is niet normaal, ook niet ergens tegenaan gelopen of met je handen/armen erlangs gegaan wat dit zou kunnen veroorzaken?
heb je misschien na het jeuken te hard gekrabt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, nergens tegenaan gelopen. Ze zitten ook wat verspreid, dus zou wat moeilijk zijn. Ik heb bij het jeuken wat over mijn benen gewreven, maar niet in de mate dat ik daardoor blauwe plekken zou mogen krijgen.
Ritsuka
10 jaar geleden
dan weet ik het ook niet. een huisartsbezoek lijkt mij dan wel handig
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik je misschien bloedverdunners?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee, ook niet. Heb wel kleine zichtbare adertjes op mijn benen (begin van spataders ? ) . Ik ga nu niet meteen naar de huisarts lopen, laatste bloedonderzoek is pas 3 maand geleden, dus zal wel niks te erg zijn. Als het blijft aanhouden of erger wordt , dan bel ik weleens. Vind het een beetje gek, voor een paar blauwe plekken
tinus1969
10 jaar geleden
Dit klinkt als http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15178910
maar er zijn ook een aantal niet zo onschuldige oorzaken van dit soort blauwe plekken.
Ritsuka
10 jaar geleden
die kleine adertjes zijn inderdaad een soort mini spataders, in het engels heten ze spider veins. kunnen verder geen kwaad.

Antwoorden (1)

nee,normaal is dit niet,lijkt mij een probleem om even met je arts te bepraten want blauwe plekken die krijg je zo maar niet.
fremar