Is het erg als je wat later bent bij je vaccinatie?

Hallo. Ik heb een vraag: is het erg als je wat later bent bij je vaccinatie? Het tijdvak komt mij niet zo goed uit, dus dan zou ik een kwartiertje te laat zijn. Doen ze daar moeilijk over of maakt het niet uit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
jodyenboyke
5 jaar geleden
Nee, misschien doen ze daar niet moeilijk over, maar netjes is het niet! De spreekuren lopen hierdoor uit, andere mensen moeten onnodig wachten. Ik vind het onbeleefd, als je dit op het laatste momen realiseert. Ik zie het vaak in mijn werk en er zijn altijd gevolgen voor iemand, hoe zou jij het vinden als je een kwartier of langer moet wachten als je nog meerdere afspraken hebt lopen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik weet niet om welke prik het gaat, maar momenteel worden alle jongeren geboren in 2001 gevaccineerd tegen meningokokken. Deze jongeren gaan bijna allemaal naar school en velen zitten in hun eindexamens-periode. Momenteel zijn er ook schoolexamens (herkansingen). Het tijdvak is een verdeling van iedereen, geen rekening gehouden met omstandigheden, die je op het laatste moment krijgt toegestuurd. Aangezien het om honderden jongeren gaat, zit ook niemand er op te wachten dat al deze jongeren gaan bellen. Deze inentingsdagen zijn gewoon hectisch en rommelig.

Antwoorden (1)

Dat maakt niet uit.

Zorg er wel voor dat je komt binnen de tijd dat ze vaccineren.
Stel dat dit tussen 14.00 uur is en 17.00 uur is, kom dan niet voor of na deze tijd.

De tijdvakken gebruiken ze alleen, zodat ze de vaccinaties kunnen verspreiden over deze uren. Ze willen voorkomen dat iedereen tegelijk komt.

Helaas, trekken weinig mensen zich überhaupt iets aan van het tijdvak.
Bij het Rodastadion in Kerkrade stond laatst een heuse file van een uur, omdat bijna iedereen om 16.30 uur kwam. Ook de tijdvakken van bijvoorbeeld tussen 14.00 uur en 14.15 uur. (meningokokkenprik)
Dan nog mogen ze de vaccinatie niet weigeren te geven.

Indien jij probeert rond het aangegeven tijdvak te gaan, is dat alleen maar netjes van jou.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankuwel voor uw reactie!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Graag gedaan! Succes met de prik ;-)
Amadea
5 jaar geleden
Het is maar de vraag of het gaat om een massale inenting (als het die nu bezig is betreft zou vraagsteller nog maar 14 jaar zijn; het antwoord op een dergelijke inenting gebaseerd), of bijvoorbeeld een reizigersvaccinatie bij een arts of GGD. Bij die laatste maakt het wel degelijk uit dat je er bent op de afgesproken tijd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Tijdvakken hanteren ze alleen bij massale inentingen. Momenteel zijn de 17 en 18 jarigen aan de beurt.