Zegt de manier waarop je schrijft (aan elkaar, schuin etc etc) echt iets over je persoonlijkheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Een grafoloog houdt zich bezig met de analyse van handschriften. Die denkt dat hij persoonlijkheidskenmerken kan afleiden uit je handschrift. Wetenschappelijk is echter nooit aangetoond dat er enig verband bestaat. Er zijn ook handschriftdeskundigen. Die kunnen handschriften met elkaar vergelijken, bijvoorbeeld om te bekijken of een handtekening vervalst is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,wel over de manier hoe je het hebt geleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn inderdaad mensen kundig op dit gebied zoals het eerste antwoord aangeeft.

Ben er zelf wel eens mee bezig geweest en je kunt inderdaad wel voor een groot deel zien hoe mensen zijn door hun manier van schrijven.

Voorbeeld, iemand die de letters heel dicht naast elkaar schrijft en weinig spatie er tussen, is vaak zuinig.
Iemand die heel ruim schrijft, vrijgevig.

Altijd gesloten letters; gesloten persoon, open letters; open persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schrijf heel erg met open letters EN groot....maar men zegt dat ik zo gierig als de pest ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je echt gierig en zijn je letters open?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij dan????? Lol!
Wie je bent zegt iets over jou persoonlijkheid hoe jij je gedraagd en karakter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet, mijn handschrift bijv. verschilt continu, maar mijn karakter niet neem ik aan ;)