Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kleren worden hoe langer hoe wijder: wat is er aan de hand?

Kun je kleding zo wassen dat ze groter worden? Want ik verlies geen gewicht...? Ik maak me zorgen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ben je gaan sporten?
Dan hoef je geen gewicht te verliezen, maar je figuur verandert.

Toegevoegd na 1 uur:
daarom is het soms zo frustrerend als je gaat sporten om af te vallen, je verbrandt vet, maar je bouwt spieren op.
Je ziet geen verschil op de weegschaal, maar wel met de centimeter, af aan je kleding.
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

sommige stoffen gaan uitzetten als je ze wast en of te warm wast.
maar t kan ook zijn als je te hard centrifugeert dat je kleding gaan oprekken dan is beter op de hand wassen of een lageren centrifuge stand
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit tegenwoordig in veel kledingstukken elastaan, om de elasticiteit te verhogen. Om het uitlubberen van shirtstof van katoen met elastaan te vermijden, dient deze stof in geen geval met wasverzachter gewassen worden. Wasverzachter legt een laagje over het materiaal en zorgt ervoor dat het elastiek uitlubbert. Ook een toerental tot maximaal 1000 bij het centrifugeren kan helpen het uitlubberen tegen te gaan. En als je zeker wil weten dat de kleding niet uitrekt tijdens hangend drogen, dan leg je die kleren beter plat op het wasrek, op een handdoek.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Ligt heel vaak aan de kwaliteit van kleding.

Goed ophangen na het wassen is ook belangrijk, shirts bv.
over een lijntje hangen, op de lijn omslaan onder de mouwen, zo blijft het 'model' er vaak beter in.

Ik zie wel eens hoe mensen een shirt aan knijpers ophangen, aan de onderkant, daar wordt een shirt niet mooier op.
Rokje, op een hangertje aan de lusjes, bij geen lusjes,knijper aan de binnenrand en vooral niet uitrekken of te strak uithangen, eerder te los! Dit geld ook voor broeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je misschien vaak bezig bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan inderdaad.
Het komt me in ieder geval wel bekend voor ja. Laatst kocht ik een paar zomerhemden,gewoon katoen en van de markt in maat M maar na een paar was beurten waren ze behoorlijk uitgelubberd ,zo erg zelfs dat ik ze niet eens meer zo aan kan hebben. Ik moet er nu een ander hemd of truitje onder doen.
Nu waren die hemden ook niet zo heel erg duur ( 2 euro per stuk) dus ik lig er niet echt wakker van. Maar was me dit met een hemd van rond 10 euro ofzo gebeurt dan had ik het dus niet leuk gevonden.
Waarschijnlijk heeft het op de een of andere manier toch met de kwalitet van de stof te maken of met de samenstelling.
Ik ga er niet per definitie van uit dat dit komt door mijn manier van wassen (30 graden bont.)
Want mijn thee doeken of ondergoed en sokken enzo blijven wel allemaal mooi.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding