Podotherapeut.
Geen arts, ik denk hetzelfde niveau als een fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet correct. Een orthopeed gaat over het hele bewegingsapparaat, niet zozeer over de voeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mar dat is WEL degene die speciale schoenen en steunzolen enzo maakt. Omdat voetproblemen uit het hele bewegingsapparaat kunnen komen, ook (vaak zelfs) de rug en de heupen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een podotherapeut gaat meer over voetproblemen zoals ingegroeide nagels, schimmelnagels, diabetesvoeten, wonden aan de voeten en dergelijke. Niet zozeer over het schoeisel/het lopen. Ik geef toe, de vraag is vaag, maar de steunzolen zijn denk ik de clou. En dan moet je bij de orthopeed zijn, niet bij de podotherapeut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werd door mijn huisarts voor steunzolen naar de podotherapeut gestuurd. Mijn podotherapeut had heel lange, uitgebreide routines voor het meten van allerlei functies van mijn voeten, en een werkplaats met lappen 'leer' en halve zolen (letterlijk dus), dus het leek absoluut geen uitzondering dat hij zich met zooltjes bezighoudt.
En toen ik op internet ging zoeken naar wélke podotherapeut ik wou gaan, las ik bij bijna allen dat ze steunzolen maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
podotherapeut