Mensen die gezond leven, leven langer. Als je datum van overlijden hiervan alleen afhankelijk zou zijn. Is deze dan te voorspellen?

Gezond leven is van veel dingen afhankelijk. Als je al deze zaken systematisch zou meten. Kun je dan statistisch gezien een voorspelling doen? De betrouwbaarheid en de wetenschap speelt hierbij wel een grote rol denk ik. Op het gebied van mileu kunnen we niet alles nog weten en meten en dit geldt denk ik ook voor gezondheidsfactoren en ziektes. Maar misschien zou je statistisch gezien toch een benadering
kunnen maken. Als je zo en zo leeft, dan leef je zolang.....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

bij benadering : kalm leven + 4 j., een hoog sociaal statuut : + 9 j., positief denken : + 8 j., vrienden hebben: + 9j., gelukkig huwelijk : + 5j., een huisdier houden : enkele maanden. blijft natuurlijk de factor onbekend zoals erfelijkheid, eventuele ongevallen of ziektes die men kan krijgen zelfs als men gezond (bio of vegetarisch) leeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niemand weet wanneer hij zal overlijden want als je de straat over steekt kan je zomaar overreden worden.
Dus om uit te rekenen waanneer je sterf datum is zal nooit lukken
Dus leeft iedere dag of het je laatste is want ooit krijg je gelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitgaande dat je zo gezond mogelijk leeft en er geen andere rare dingen gebeuren, is vooral de erfelijke aanleg om wel of niet oud te worden het belangrijkste.
Dit kan je erven van je vader en / of moeder.
Soms echter slaat het een generatie over en zijn de genen van je opa of oma belangrijker.
Ook is het mogelijk, doordat je een product bent van een kruising tussen je vader en moeder, genetisch gezien hiervan afwijkt, dit kan zowel positief zijn alswel negatief.
Mogelijk worden veel kinderen 5 tot 7 jaar ouder dan hun ouders, dit komt door nieuwe wetenschappelijke inzichten en medische zorg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er alles aan doen om gezond te leven en die dingen niet doen die je leven verkorte bijvoorbeeld roken.
Daar is van bekend hoe slecht dat is maar sommige dingen maken ze niet bekend zoals isolatiemateriaal.Isolatiemateriaal is zo slecht nog erger dan roken is mij ooit verteld en het zit zowat in elk gebouw.Van asbest wisten we ook niets af en nu blijkt dat het nog vele malen erger is dan ze wisten.Bovendien is het maar wat je wil, ik hoef niet zo nodig de oudste inwoner te worden.Ik hou van kwaliteit en al word ik daardoor maar 50 jaar vind ik het best.