Dat hangt van de soort af. Bij sommige antibiotica kun/mag je niet in de zon.

Lees vooral de bijsluiter.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad: Lees de bijsluiter!
+

Andere antwoorden (2)

Dat hangt van de soort antibiotica af. Maar in de meeste gevallen is het niet verstandig om te zonnen of onder een zonnebank te liggen. Het kan huidirritaties veroorzaken, zoals een branderig gevoel, rode vlekken of zelfs blaren.

Verstandiger is om een paar dagen na de kuur weer in de zon te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In elk geval bij antibiotica van het type amoxiline kun je hele heftige uitslag krijgen als je gaat zonnen. Dit staat keurig op de bijsluiter beschreven, dus houd je daar braaf aan want het is geen lolletje.