Wat is een goeie manier om iemand duidelijk de bons te geven?

De verliefdheid is niet wederszijds. Hoe maak je dit op een grondige manier duidelijk zonder iemand persoonlijk verbaal 'aan te vallen'? En zonder dat je redenen uit lokt voor diegene om zich ongewenst tegenover jou te gedragen?

De personen in kwestie kennen elkaar nog niet lang, en hebben voornamelijk contact via msn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

eerlijk zijn!!
dat je zijn/haar vriendschap waarddeert,
maar dat er geen verdere gevoelens jegens hem/haar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vnl. contact via MSN, maar niet alléén... Uitmaken via MSN kan dus niet.

"En zonder dat je redenen uit lokt voor diegene om zich ongewenst tegenover jou te gedragen?"
Al ben je de beste/aardigste persoon ter wereld, dat ligt toch voor meer dan 50% in handen van die ander.

Misschien zeggen dat je hebt ontdenkt dat je op een ander geslacht valt? ;)
Hmm, nee... Da's liegen...
't Zal 'gewoon' in een gesprek moeten. Neem iemand mee die bij kan springen (achter de deur ofzo) als de ander kwaad zou kunnen worden. Me dunkt: gewoon eerlijk zeggen dat er geen enkele vonk is. Dat moet iedereen begrijpen... Indien niet, dan ligt 't niet aan jou.
(Wie jou ook is, in dezen. Maar anders loopt de zin niet zo lekker.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg, wat er gezegd moet worden. Het liefst live. Via msn is de kans groot dat een een eindeloze 'discussie, beschuldiging' wordt.

'Aanvallen' is hierbij geen goede optie. Wanneer je 'aanvalt', voor mij een agressieve manier, sta je niet meer in je kracht (helderheid en rust).

Zij is dan eerlijk tegenover hem en zichzelf geweest. Zijn reactie zal er toch wel zijn, maar daar kun je verder geen invloed op uitoefenen. Het zij zo.

Voor beiden een confrontatie die tevens een levensles inhoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In real life afspreken, duidelijk zijn over welke gevoelens je wel of niet hebt. En gewoon eerlijk zijn. En misschien nog belangrijker; consequent zijn in je antwoorden zodat je geen knipperlicht relatie krijgt o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door eerlijk, duidelijk en wel respectvol te zijn.
Dan gaat het niet ten koste van het zelfrespect van die persoon.
Dus wordt er niemand beschadigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel, heb het lef om het gewoon te zeggen...

En weet dat een relatie heel moeilijk goed te starten is, maar nog veel moeilijker goed te beëindigen...

Maar zeggen is een heel goed begin...

Liefde via MSN is heel makkelijk te beëindigen, blokkeer die persoon... en zeg niets meer... einde verhaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is vaak niet zo gemakkelijk als je denkt.
Het wordt gemakkelijker als je dit zonder omhaal aan de ander vertelt.
Kies hiervoor een moment uit waarbij jullie allebei over voldoende tijd beschikken.
Biedt ruimte voor emoties van de ander (en eventueel jezelf) en blijf respectvol.
Vertel ook eerlijk welke gevoelen je zelf bij hebt.