Soort allergische reactie op insuline spuiten, heeft iemand hier ervaring mee?

Bij het injecteren ontstaan er rode vlekken en nog lastiger de insuline heeft nauwelijks effect, bloedsuikerwaardes blijven te hoog. Dit speelt nu ruim een jaar, vanalles uitprobeert maar helaas.... Artsen weten geen alternatieven meer.
Mijn vraag is dus of iemand dit herkent?
Gaat om een 75 jarige vrouw, diabetes type 2, met ook een te traag werkende schildklier.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.6K

Het beste antwoord

Wellicht moet deze vrouw eens naar een internist uitzien.

Het is namelijk mogelijk dat de vrouw lijdt aan een zekere mate van insulineresistentie.

De rode vlekken op de geïnjecteerde plaatsen zijn vermoedelijk het gevolg van een teveel op dezelfde plaats injecteren van de insuline.

Beter is de insuline via de onderbuik toe te dienen èn daar steeds een andere plek voor te nemen.

Ik kan mij overigens nauwelijks voorstellen dat de artsen machteloos tegenover dit fenomeen zouden staan..want het is een tamelijk vaak voorkomend probleem.

Wellicht zou de vrouw, ondanks haar hoge leeftijd, wat meer dienen te bewegen teneinde de d.m.v.haar voedsel verkregen suikers te gebruiken...waardoor haar bloedsuikergehalte stellig zal dalen.

En let wel..de insuline moet juist IN de onderhuidse vetlaag worden gespoten..omdat :

1 Dat pijnloos is.
2 Het traag moet worden opgenomen via de bloedbaan.
3 Ter voorkoming van hypo's en erna veel te hoge suikers

Tenslotte wil ik nog zeggen dat ik zelf diabeet ben en dat ik sedert vele jaren voorlichting ter zake geef.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, zeker dat bewegen is iets wat een oorzaak zou kunnen zijn.
Ik ben zelf nooit bij de gesprekken bij artsen, ken het verhaal alleen van haarzelf, en mensen horen niet alles bij een dokter......

Andere antwoorden (1)

De ins. Kan terecht komen in een vet laag en daarom geen werking hebben. De rodevlekken weet ik niet. Er is een nieuw soort middel dat werkt op darmflora, moet je wel een bmi hebben van 35+. Dan wordt het pas vergoed. Misschien een optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ga eens vragen naar dat nieuwe middel.