Kan je pijn op je borst krijgen bij een verkeerde houding (van de rug)?

Al langere tijd heb ik hier last van. Het zijn zeer waarschijnlijk mijn spieren. Het is erg vervelend want ik heb er last van als ik langdurig (op school) voorover zit gebogen voor mijn schoolwerk. Wat kan ik hier het best tegen doen?

mvg W.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (1)

In principe kan alles pijn gaan doen, zoals rugpijn onderin je rug, maar ook je spieren bij een verkeerde houding. Probeer eens rechtop te zitten. Niet alleen op school, maar ook thuis of waar dan ook. Vaak zit men onderuit of in jouw geval voorover en dat kan je niet eindeloos doen.

Pijn in de borst door een verkeerde houding? Alles kan, want pijn op een andere plek kan doorstromen naar in dit geval je borst. Het kan ook iets heel anders zijn.

Een paar tips om je zittende houding te verbeteren (op school/achter een bureau)
.Beide voeten staan op de grond
.Onderrug tegen een leuning
.Rug, nek en hoofd recht houden
.Ontspannen schouders
.De hoek van de bovenarm en onderarm is 90 graden.

De beste tip die ik je ga geven is ga naar de huisarts. Deze kan je onderzoeken en testen waar die pijn precies vandaan komt. Of je oefeningen moet doen ter verbetering van je houding. Wat er precies gebeuren moet.
Bel morgen en maak een afspraak, Wessel, dat is beter dan nu raden wat je precies waar hebt.