Hoe kun je meer plezier krijgen in het leven en meer van het leven genieten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (8)

Door de dingen te doen die jij leuk vindt!
Maak daar dan ook tijd voor en klets niet dat je geen zin hebt of geen tijd. Maar geniet! Ook als het regent onderneem iets en geniet van de vrije tijd die je hebt met de mensen die jij leuk vindt.

Je moet er dus wel iets voor doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'' happiness is only real when it's shared''
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das waar,ik zit veel voor mijn werk in het buitenland,alleen. Zoals vandaag in de bahamas maar is op zich weinig aan +1
Door een leuke hobby of sport te gaan beoefenen.
En vooral niet binnen bij de televisie of pc blijven hangen.
Maar naar buiten toe, en geniet van het mooie weer.

En voor de momenten dat het slecht weer is; zorg voor een opgeruimd huis. Je kunt namelijk erg depri worden van veel rotzooi om je heen.

En zoek iemand om samen leuke dingen mee te gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt meer plezier in het leven door heel bewust stil te staan bij de dingen die je doet, en niet alles maar schouderophalend af laten glijden.
Benoem het ook. Bijvoorbeeld: De zon schijnt vandaag, wat heerlijk. Ik ga lekker even een half uurtje in de zon zitten/liggen genieten.

Verder kun je je voornemen iedere avond voor het slapen gaan minstens 5 dingen te noemen waar je die dag plezier aan hebt beleefd. Dat kunnen hele kleine dingen zijn, zoals het praatje met de buurvrouw. Als je weet dat je iedere avond minstens 5 dingen gaat noteren ga je er overdag al bewuster over nadenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de liefde voor jezelf te vinden.

Plezier en geluk vind je IN jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door leuke mensen om je heen te hebben, spannende dingen te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een poosje rust te nemen. Te letten op dingen die je normaal niet ziet. Door ergens anders te gaan wonen of te gaan sporten. Sport geeft je een nieuwe andere energie. Verder ook door anderen meer aandacht te geven en te luisteren naar anderen. Daar krijg je wat voor terug. Niet altijd direct, maar soms later.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leven in het nu en vooral afgaan op wat jij leuk vindt en graag doet. Daar word je blij van. Denk niet te ver vooruit en kijk niet te veel naar wat anderen vinden en doen. het gaat om JOU.
Opeens zijn er zoveel dingen waar je van kunt genieten!
De zon die schijnt, de vogeltjes die je hoort fluiten, een vriendelijke lach van een vreemde, iets wat je hebt bereikt of een compliment dat je hebt gegeven of ontvangen, het hebben van een goede gezondheid of een klein stapje vooruit naar waar jij heen wilt etc.
Stel jezelf eens tot doel om iedere dag minstens 10 dingen te zien, voelen, denken, zeggen, die positief zijn. Kijk eens om je heen en schrijf het op. Beleef het bewust en geniet er van. Je kunt dat steeds meer uitbreiden totdat je vooral de leuke dingen van het leven nog ziet en de minder leuke dingen dan beter aan kunt en mee om kunt gaan of kunt loslaten.