Mijn oor zit dicht. Hoor met rechteroor nog maar 50%. Hoe krijg ik 'm weer open?

Ik ben niet verkouden. het probleem zit echt in de gehoorgang. Ik heb al een 3% peroxidespoeling gedaan. Er kwam wel wat oorsmeer uit bij die spoeling, maar het oor zit nog steeds dicht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had dat gisteren/vanochtend ook. Het ging vanzelf over. Maar misschien is het bij jou iets ernstiger?

Antwoorden (8)

Audispray hielp bij mij enorm. Nergens meer last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan bij de huisarts je oor laten uitspuiten met lauw water. Als je het regelmatig hebt, kan je via de apotheek een balgje bestellen waarmee je het zelf kan doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens een half uurtje in de treurhouding (hoofd voorover) te gaan zitten.
Kan zijn dat je holtes een beetje vol zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En toch zeg ik zoutoplossing neusspray gebruiken... Mag onbeperkt gebruikt worden en is makkelijk en goedkoop zelf te maken. 1 mespuntje zout op een kopje gekookt water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de KNO arts om het na te laten kijken of ga naar HANS ANDERS om je oor na te laten kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Druppel wat sla-olie op een watje en stop dat in je verstopte oor. Een kwartiertje laten zitten en het oorsmeer wordt zacht en laat zich makkelijker verwijderen. Mocht dat niet helpen, zou ik alsnog een afspraak bij de huisarts maken om het uit te laten spuiten en meteen even te laten checken of er niet een ander probleem aan je dichte oor ten grondslag ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms helpt gapen. Of even wat drinken en overdreven doorslikken. Huilen als dat lukt? En aan die kant van je hoofd ff schudden Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je oor met rust laten!

Niet peuteren of met wattenstaafjes erin.
Geen rommel erin druppelen, maar gewoon de natuur zijn gang laten gaan!

Het oor is een zelf reinigend orgaan!

Als je invloed uitoefend op dit proces dan maak je het van kwaad tot erger.

Je oor uit laten spuiten is erg slecht.

Het enige goede is met rust laten en tijd geven.

eventueel om de 1,5 week een stukje watten onder de lauwe kraan houden en tussen de handen oprollen, om vervolgens je gehooringang voorzichtig te reinigen.