een soort snee tussen mn vierde teen en mn kleine teen. wat moet ik doen?

De huid tussen mn vierde teen en mn kleine teen is gescheurd, doordat ik ze te ver uit elkaar haalde. Wat kan ik doen om dit zo snel mogelijk te laten genezen?
Alvast bedankt voor de antwoorden!

(Sorry als de categorie niet klopt.. )

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
42.6K
Cryofiel
10 jaar geleden
Eh - de huid kan toch niet scheuren doordat je je tenen te ver uit elkaar trekt? Kan het zijn dat je vooraf al een probleem had? Een "smetje", zoals ik het vroeger als kind noemde, zoiets wat ik ook af en toe onder mijn oorlelletje had? (Ik weet nog steeds niet hoe zoiets officieel heet.) Daar merk je niets van, tot je een beetje aan de huid gaat trekken, dan scheurt het ineens open.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je zeker dat het geen zwemmerseczeem is?

Het beste antwoord

Eerst goed schoonmaken (met alleen wat water) en daarna goed drogen. Dit doet in het begin wel wat zeer, maar als je er iets op gaat smeren terwijl er viezigheid onder zit, raak je verder van huis. Daarna Purol Zalf (zit in kleine blikjes - je kunt het vinden bij de vaseline e.d.) erop smeren, mag best wat dik, en een klein watje erop (eventueel vastzetten met wat hechtverband). Purol is namelijk een vettige bruine zalf die vlekjes kan geven op licht textiel. Na een dag het watje tussen jouw tenen uithalen en de procedure herhalen.

Soms is het al na 24 uur genezen, maar over het algemeen ben ik er na drie dagen altijd helemaal vanaf met deze methode.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is vrijwel zeker een schimmelinfectie of zwemmerseczeem als de huid er om heen ook rood is en een beetje nattig en je ook last van jeuk/pijn hebt. Je huid kan niet zomaar scheuren. Haal bij de drogist even een zalfje voor voetschimmel, smeer het twee maal daags tot lang nadat het geheeld is en je bent er weer vanaf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit was ook mijn eerste gedachte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blij, dat er tenminste iemand ook nog wat verder nadenkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@pelle; van die dingen die je eigenlijk voor de rest opnoemt heb ik geen last. T is echt alleen een wondje. Kan het dan nog steeds zwemmerseczeem zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat kan tenzij je echt 100% zeker weet dat er niets te zien was, jij je tenen uit elkaar trekt en er opeens een scheur is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er verder niets te zien is, dan is het een kloofje. Kloofjes op die plek worden bijna zonder uitzondering veroorzaakt door een schimmel.
Calendulan zalf of gel werkt hier heel goed voor.