Waarom heb ik geen baardgroei?

Hallo, ik ben een gezonde jongen van 16, bijna 17 jaar. Ik heb sinds kort een vriendin, het viel haar op dat ik eigelijk hele zachte wangen heb, ik deed er koeltjes over en zij dat het gewoon komt omdat ik me vaak scheer, maar dit maakt me best onzeker, ik sta er ook nu pas bij stil, hoe kan het dat ik bijna 17 ben, en gewoon totaal géén baardgroei heb?... op andere plekken wel, maar geen gezichtsbeharing... ik vind dit niet heel mannelijk, ik heb rood haar, dus hoef ook geen baard of zo maar ik zou het wel fijn vinden als het er wat mannelijker uitziet... moet ik me zorgen maken of?...

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
De mannen die ik ken met meer baardgroei vinden het allemaal zeer vervelend, ze scheren in de ochtend, en hebben in de middag alweer stoppels.
tinus1969
5 jaar geleden
Je bent pas 17. Komt nog wel.

Antwoorden (1)

Als je echt geen baardgroei hebt is dat een genetische kwestie, waar je niets aan kunt doen.
Het komt vaker voor, o.a. bij Willem Alexander.
Je bent dus in goed gezelschap.
Toegevoegd op 30 november 2018 05:06: tekst
Reddie
5 jaar geleden
Ivana
5 jaar geleden
Zoek maar op internet: Indianen hebben veelal ook geen baardgroei! Is niks mis mee. Lekker makkelijk lijkt mij. Je bent er niet minder mannelijk door.